Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Orkide laver blade og babyer i stedet for blomster

Vil din plante ikke blomstre eller er der andre problemer, så stil dit spørgsmål her.
Besvar
pernilles

Orkide laver blade og babyer i stedet for blomster

Indlæg af pernilles » 19/4/2013 kl. 14:06

Hej

Jeg har denne her ene orkidé, der er ved at konverterer til Palme.

Hvordan får jeg til til at lave blomster? Den Har pt. 2 babyer, Har haft den mørkt og køligt hele vinteren... mine andre orkideer laver nye stengler/ blomster. Men denne laver bare flere blade og babyer.

Rodnet og blade er fine, så det er ikke fordi den er ved at dø (tror jeg da ikke)

Lige et billede af forræderen
Vedhæftede filer
Orkide11.jpg
orkide
Orkide11.jpg (87.05 KiB) Vist 1896 gange

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 19/4/2013 kl. 23:30

Måske er det netop, fordi du har ladet den stå mørkt og køligt hele vinteren, vil man inducere blomster på dem, kan man sætte dem ved 15° C et par uger, så sætter de ofte et skaft, men under 18° C længe vil nok nærmere ødelægge plantens muligheder for at blomstre. Det kræver megen energi for planten at blomstre, og, er temperaturen lav, så er vækstraten det også, stofskiftet går langsomt ved lave temperaturer, mon ikke den sætter skaft nu, hvor temperaturen er kommet op igen?
Mvh Egon

Besvar