Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Hjælp til pasning

Vil din plante ikke blomstre eller er der andre problemer, så stil dit spørgsmål her.
Besvar
Putteloke

Hjælp til pasning

Indlæg af Putteloke » 16/7/2013 kl. 13:33

Hej jeg har et problem med et par af mine orkideer, det er den almindelige Phalaenopsis, kan ikke helt finde ud af om de har fået for meget vand eller de skal have ny bund , de slattene i bladene og lidt rynket der er kommet knopper men det som om de ikke har kræfter til at blive til noget. Tager lige et par billeder så i kan se dem.
Billede
Billede
Billede

Brugeravatar
helleasc
Geografisk sted: Veddinge Bakker, Vestsjælland

Re: Hjælp til pasning

Indlæg af helleasc » 17/7/2013 kl. 18:21

Hej Putteloke. Det ser ud, som om din Phalaenopsis har problemer med rodnettet. En omplantning vil gøre underværker her. Du skal vande den godt igennem, fjerne alt det gamle pottemedie, skylle roden godt i lunkent vand, fjerne alle døde/rådne rødder, og plante din Phalaenopsis i en ren potte.
Sørg for at den står godt fast og ikke rokker. Du skal vente at par dage med at give den vand igen. Og den skal stå lyst, men må hverken få direkte sol eller gødning de første 3-4 uger.
Hvis du gør det, er jeg sikker på, din plante vil rette sig og danne nye rødder hurtigt.
Held og lykke med projektet.
Der ku' nok godt klemmes én mere ind :)

Facebookgruppe: https://www.facebook.com/groups/orkidesjov/

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 17/7/2013 kl. 22:10

Hej
Jeg har siddet og kigget lidt på dine billeder, er det en potte med huller i bunden de er plantet i eller hvad?
Med venlig hilsen
Erna

Putteloke

Indlæg af Putteloke » 18/7/2013 kl. 12:20

Erna skrev:Hej
Jeg har siddet og kigget lidt på dine billeder, er det en potte med huller i bunden de er plantet i eller hvad?

Nej der er ikke hul i bunden.

Putteloke

Indlæg af Putteloke » 18/7/2013 kl. 12:21

helleasc skrev:Hej Putteloke. Det ser ud, som om din Phalaenopsis har problemer med rodnettet. En omplantning vil gøre underværker her. Du skal vande den godt igennem, fjerne alt det gamle pottemedie, skylle roden godt i lunkent vand, fjerne alle døde/rådne rødder, og plante din Phalaenopsis i en ren potte.
Sørg for at den står godt fast og ikke rokker. Du skal vente at par dage med at give den vand igen. Og den skal stå lyst, men må hverken få direkte sol eller gødning de første 3-4 uger.
Hvis du gør det, er jeg sikker på, din plante vil rette sig og danne nye rødder hurtigt.
Held og lykke med projektet.

Det vil jeg prøve. Tusind tak for de gode råd

Brugeravatar
helleasc
Geografisk sted: Veddinge Bakker, Vestsjælland

Indlæg af helleasc » 18/7/2013 kl. 15:32

Jeg vil i så fald råde dig til at plante i en potte med huller i. Det er bedre for rødderne, når de kan få luft, og de rådner ikke så let.
Der ku' nok godt klemmes én mere ind :)

Facebookgruppe: https://www.facebook.com/groups/orkidesjov/

Putteloke

Indlæg af Putteloke » 19/7/2013 kl. 13:34

helleasc skrev:Jeg vil i så fald råde dig til at plante i en potte med huller i. Det er bedre for rødderne, når de kan få luft, og de rådner ikke så let.

Okay tusind tak

Besvar