Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Vil din plante ikke blomstre eller er der andre problemer, så stil dit spørgsmål her.
-
silkymoon
Har brug for lidt hjælp
I januar i år, købt jeg en Brassavola Cordata montere på korkbark, en mellemstore plante som trives fint, hænger i en sydevindue. Har fået af vide at jeg skulle drukne den i en spande vand med (gødning hver anden gang) to gang om ugen, og det ser ud som den har det godt med det, den laver fin hvid rødder og flotte runde blade. Men nu vil jeg gerne se nogle blomster, da jeg har fundet ud af at den faktisk burde blomst lige nu. Hvad skal jeg gøre?
På forhånd tak

-
silkymoon
Er der virkelige ingen som kan hjælp mig?
-
Egon K P
- Geografisk sted: Aarhus N
Nu er du vel sikker på, at den er i blomstringsdygtig størrelse!
Jeg kan se på orchidspecies.com, at den for det første hedder Brassavola subulifolia nu, og at den blomstrer fra sensommeren hen over efteråret, så, måske er du bare ikke tålmodig nok!
Min Brassavola cucullata skal blomstre samtidig med din, den er lige begyndt at sætte et skaft nu.

Mvh Egon
-
silkymoon
kan godt visse et billede af planten, men den bliver afvist

"Den billedfil du forsøgte at vedhæfte er ugyldig. ")
-
silkymoon
Tror det lykkes mig nu

sådan ser planten ud.
-
Vedhæftede filer
-

- Brassavola Cordata
- Brassavola Cordata 3.jpg (20.28 KiB) Vist 6146 gange
-
Egon K P
- Geografisk sted: Aarhus N
Ja, ud fra krogens tykkelse, så kunne det jo se ud til, at planten er i blomsterdygtig størrelse, selvom det er et lille billede!
Du skal nok bare have lidt mere tålmodighed, så kommer der forhåbentligt snart blomsterskafter på den!
Mvh Egon