Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
guarianthes skinneri
-
- Geografisk sted: kgs lyngby
- Kontakt:
guarianthes skinneri
Denne plante købte jeg i maj 2012, den trives meget godt, men får blomsterskeder uden blomster i. Får masser af sol i et syd/vest vindue. Gode råd udbedes
- Vedhæftede filer
-
- Guarianthes skinneri1.jpg (26.67 KiB) Vist 4467 gange
-
- Guarianthes skinneri2.jpg (27.18 KiB) Vist 4467 gange
Re: guarianthes skinneri
Efter hvad jeg har set, skal en Gu. skinneri have mere lys om vinteren end om sommeren. Jeg har læst, at på deres levested er lyset intenst om vinteren, når tørketiden sætter ind. Dels fordi der er færre skyer, og dels fordi træerne, som orkideerne bor i, taber deres blade. Hvis det er rigtigt forstået, er man nødt til at give dem kunstlys for at få dem til at blomstre.
Re: guarianthes skinneri
Jeg har et par Cath. som indtil videre kun har fået tomme blomsterskeder. I år vil jeg prøve at behandle dem som "lang nats" planter og nøjes med at give 11 timers lys, før har de fået 12 timer. Ved 12 timer har jeg flere som blomstrer under kunstlys, så jeg tror ikke at det er lysitensiteten der er problemmet.
Per har i dette link skrevet om emnet, bare scroll lidt dernedad:
http://forum.orkideer.dk/viewtopic.php? ... -%20p21251
Per har i dette link skrevet om emnet, bare scroll lidt dernedad:
http://forum.orkideer.dk/viewtopic.php? ... -%20p21251
Med venlig hilsen
Erna
Erna