Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

vissen Berry Oda

Vil din plante ikke blomstre eller er der andre problemer, så stil dit spørgsmål her.
Besvar
Hexia

vissen Berry Oda

Indlæg af Hexia » 25/11/2013 kl. 11:32

https://www.dropbox.com/s/iyo6nsyi8iq8v ... .31.20.jpg

billedet taler vist for sig selv, fik denne stakkel ind af døren i håb om at kunne redde den... ingen blade men der er enkelte rødder med liv i endnu så helt død er den ikke:)
nogle rigtige gode fif til sådan en vissen pind? dropstativ og hjertestarter eller heksedoktor?

/Hexia

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Re: vissen Berry Oda

Indlæg af Irmaline » 25/11/2013 kl. 16:19

Oh ha den ser da godt nok trist ud :cry: er den meget tør :?:

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 26/11/2013 kl. 14:20

Det kan da godt tænkes at den vil skyde nogle nye skud når lyset engang tiltager igen. Det er jo ikke alle bulberne som ser indtørrede ud. Høj luftfugtighed og en engels tålmodighed, kan nok være en hjælp, indtil eventuelle nyskud indfinder sig. Det behøver jo ikke at udelukke at du stadig gør brug af hjertestarter o.s.v. :lol: :lol:

Det ser ud som om det er leccakugler den er plantet i. Hvis det er tilfældet så skal man jo passe på at de ikke bliver tørre, for så kan de faktisk suge væsken ud af rødderne.
Med venlig hilsen
Erna

Hexia

Indlæg af Hexia » 27/11/2013 kl. 02:14

ironisk nok kunne jeg hælde vand ud af potten da jeg fik den og det bark den stod i var temmelig formuldet, der er dog et par fine hvide rødder tilbage, i det mindste :)
så smed den i leca til jeg får hentet nyt bark.
beder aftenbøn her aften for den klarer det:)
fik min Den. nobile til at sætte 4 fine blomster... den så næsten lige så jammerlig ud da jeg fik den, så håber jeg har lidt grønne fingre til denne også:)

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 1/12/2013 kl. 19:17

Ja det er rigtig Erna det havde jeg ikk e lige lagt mærke til men hvis du får noget orkidemuld til den så kan det måske hjælpe :)

Hexia

Indlæg af Hexia » 3/12/2013 kl. 14:03

Der er jo stadig et par hvide rødder så håber på der kommer lidt liv i den:)
Men har fået den over i noget bark i stedet nu:)
Ellers har jeg et lille skud fra den som pt er i fuld gang med at udvikle et fint rodnet, som det kan ses på billedet er et par af rødderne store og stritter ud i luften:

https://www.dropbox.com/s/t28aw88yp4j1o ... .58.19.jpg

Så dør slægten da ikke ud ;)

Besvar