Jeg er mega nybegynder, når det kommer til orkidéer, men de er jo flotte.
Jeg har 2 Phalaenopsis, som jeg har haft i 3-4 måneder nu. Og de blomstrede begge smukt, indtil jeg lige var et smut i Lissabon i 5 dage, og da jeg kom hjem var alle blomsterne faldet af på den ene

Jeg har kigget lidt rundt (læs, meget) herinde i min søgen på svar. Jeg synes bare det er mærkeligt, at det kun er den ene, der er givet helt op og så pludseligt?
Bladene er stadig meget grønne og hårde, og jeg har vandet dem en gang om ugen, med undtagelse af da jeg var i Lissabon og glemte at vande dem lige før jeg fløj, og de derfor blev 3-4 dage forsinkede i deres vanding.
Jeg har også en teori om, at det kunne have noget at gøre med, at jeg skruede ned for varmen, da jeg var væk? Men det er jo ikke fordi der var minus-grader mens jeg var væk?
Men for nu har jeg bare brug for at vide, om det er naturligt, og min lille ven stadig har det godt, eller om jeg skal ud i en redningsaktion med omplantning, gødning, lys, et eller andet.
Den plejede at være orange med mørkerøde prikker, på samme måde som den levende er hvid med lilla'e prikker.
Derudover kunne det også være rart at få af vide, om sådan en Eva Solo-Orkidevase er en god idé eller noget andet er bedre? For jeg er ved at være meget træt af den plastikbeholder de står i nu

Mvh Freja