Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Phrag. Andean Tears

Vil din plante ikke blomstre eller er der andre problemer, så stil dit spørgsmål her.
Besvar
Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Phrag. Andean Tears

Indlæg af Erna » 4/3/2014 kl. 09:23

Nu har jeg igen brug for lidt gode råd til min Phrag. Andean Tears. Jeg har sat en pil på billedet, det den peger på er ikke et "normalt" blad, det er ligesom lukket lidt længere nede, så jeg håber og tror på at det er en del af blomsterstænglen. Der er også en tilsvarende på det andet store skud. Problemet er at de har været der i over to måneder, uden så meget som at vokse en mm. ( jeg har målt ) de stoppede væksten da nyskuddene gav sig til at vokse som de fik betalt for det. Jeg skal naturligvis ikke være ked af at nyskuddene vokser godt, men jeg kunne også godt tænke mig snart at få lov til at se blomsten.
Hvis det her ikke er normalt, så er det vel fordi der ikke er energi nok til både at gro nye skud og sætte blomst. Måske er rodnettet ikke godt nok. Jeg kan ikke rigtig se hvor mange rødder der er, fordi potten desværre fik lys i starten, så der er en del alger. Jeg kan se rødder, men jeg kan jo ikke vurdere om der er nok.
Hvis du Per læser det her så kan jeg lige tilføje, at den Phrag besseae Christina x Anette som jeg købte af dig har jeg endnu ikke pottet om. Når jeg vander den ( jeg dypper i en spand ) så suser vandet hurtigt igennem pottemediet. Det er ikke tilfældet med min Andean Tears vandet løber ret langsomt igennem, så måske er der alligevel for lidt sten i forhold til grodan. Jeg har i ca. 1 måned vandet den flere gange dagligt ( dyp i spand ) for på den måde at ilte rødderne, men desværre giver det ingen vækst i blomsterstænglerne.

Derudover så må jeg sige at tvivlen banker på, jeg har nemlig lige været i Bad Salzuflen og bl.a. hentet den Kovachii som jeg havde bestilt hos Ecuagenera, en stor flot plante som har blomstret på hovedskuddet og har 4 nye skud på vej. Den er barrodet og jeg har endnu ikke plantet den, fordi jeg ikke er sikker på om den skal plantes i grodan som ellers var min tanke, det skulle jo nødig gå galt.

Billede
Med venlig hilsen
Erna

PA48
Geografisk sted: Brøndby

Re: Phrag. Andean Tears

Indlæg af PA48 » 4/3/2014 kl. 20:24

Kovachii synes jeg skal plantes i grodan-perlit evt. med lidt sten eller lava i.

Phrag. Andean Tears ser jo sund ud,så den skal nok blomstre.

mvh Per

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Re: Phrag. Andean Tears

Indlæg af Erna » 5/3/2014 kl. 15:30

Tak Per :lol:
Så væbner jeg mig med tålmodighed og glæder mig til blomster. Kovachii har jeg nu pottet efter bedste evne.
Med venlig hilsen
Erna

Besvar