Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Edderkoporkide med mangle visne stængler
Edderkoporkide med mangle visne stængler
Jeg købte for nogle måneder tilbage en rigtig flot, synes jeg, edderkoporkide (kender ikke lige dens latinske navn)
Den afblomstrede og jeg klippede stænglerne ned. Da jeg ikke havde meget forstand på orkideer mener jeg at huske jeg klippede omkring 2. øje fra bunden. Om ikke andet har det resulteret i 4 stængler der aldrig blev til noget, nu da den står i blomst igen, og én stængel der nu stor med store flotte blomster, ville dog ønske den havde flere blomster.
Nå, spørgsmålet er så. Hvad gør jeg ved de visne stængler, vil de aldrig nogensinde blive til noget og skal planten skyde helt nye ?bulber? for at sætte ny stængler?
Den afblomstrede og jeg klippede stænglerne ned. Da jeg ikke havde meget forstand på orkideer mener jeg at huske jeg klippede omkring 2. øje fra bunden. Om ikke andet har det resulteret i 4 stængler der aldrig blev til noget, nu da den står i blomst igen, og én stængel der nu stor med store flotte blomster, ville dog ønske den havde flere blomster.
Nå, spørgsmålet er så. Hvad gør jeg ved de visne stængler, vil de aldrig nogensinde blive til noget og skal planten skyde helt nye ?bulber? for at sætte ny stængler?
- Vedhæftede filer
-
- Photo 19-06-14 22.14.50.jpg (96.39 KiB) Vist 7590 gange
-
- Photo 19-06-14 22.15.00.jpg (120.52 KiB) Vist 7590 gange
-
- Photo 19-06-14 22.15.17.jpg (109.93 KiB) Vist 7590 gange
Re: Edderkoporkide med mangle visne stængler
Sådan ser blomsterne ud på den stængel der trods alt står i blomst. Kan ikke vise hele planten da jeg ikke aner hvordan jeg skal få filen ned under 128kib
- Vedhæftede filer
-
- Photo 10-06-14 15.57.00.jpg (101.88 KiB) Vist 7589 gange
Hejsa. Din Brassia har mange visne stilke, og de vil aldrig blomstre mere. Denne type orkideer blomstrer kun på nyskud, og de genblomstrer ikke. Du husker forkert, for det er Phalaenopsis, hvor man kan klippe stilken og få den til at genblomstre.
Bulberne på din Brassia ser noget indtørrede ud, og det tyder på, at den ikke har fået vand nok. Denne type orkideer bruger en del vand til de nye skud, og giver man den ikke nok, vil de gamle bulber skrumpe i stedet.
Bulberne på din Brassia ser noget indtørrede ud, og det tyder på, at den ikke har fået vand nok. Denne type orkideer bruger en del vand til de nye skud, og giver man den ikke nok, vil de gamle bulber skrumpe i stedet.
Nåh, der kan man bare se. Troede det galdte alle orkideer at de genblomstrede fra den samme stilk hvis man klippede den ned.
Men kan der så godt komme flere nyskud på samme tid, så man får mere end én stængel blomster?
Men kan der så godt komme flere nyskud på samme tid, så man får mere end én stængel blomster?
Det kan der godt, hvis planten er i god trivsel. Den skal have lidt mere kærlig omsorg, så skal du se.
Har egentligt vandet den en del, men har bare gennemvædet den og stillet den tilbage. Tror jeg vil prøve at lade den stå under vand i en halv time to gange om ugen.
Det kan være, det er det, som skal til. Jeg ved i hvert fald, at mine egne orkideer har været meget tørstige i den varme tid. Nogle af dem skal have vand hver 2. dag.