I foråret erhvervede jeg mig en Lepanthes ingridiana og den vokser fint og er begyndt at sætte en del knopper. Problemet er at de ikke vil folde sig ud men bare falder af når de når (fold ud) størrelse ?
Jeg har den i et køligt terrarium med Masdevallia og Draculaer. Ca 23 grader om dagen og 12-13 grader om natten og høj luftfugtighed.
Nogle der har et bud på hvad jeg gør forkert ?
Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Lepanthes ingridiana
Lepanthes ingridiana
Mvh Lars s h
Re: Lepanthes ingridiana
Jeg har ikke haft det samme problem med en Lepanthes, men min Masdevallia andreettana lavede det samme nummer, knop efter knop faldt af når de så ud til at være klar til at åbne sig. Det gentog sig over flere blomstringer, luftfugtigheden var i den højere ende af 90'erne (mener jeg det var). Jeg anede ikke hvad der var galt især ikke med den høje luftfugtighed, da der var et par knopper tilbage, valgte jeg at slukke for tågeanlægget, bare for at ændre på et eller andet. Det hjalp, de to sidste knopper sprang sandelig ud. På en eller anden måde, så må man jo bare prøve at forandre et eller andet, man har jo ikke så meget at tabe, når knopperne i forvejen rasler af 

Med venlig hilsen
Erna
Erna
Re: Lepanthes ingridiana
Tak for svaret Erna. jeg har nu prøvet at sætte den ud om natten hvor det er køligt, men en lav luftfugtighed. Så må jeg se om det kan få den på andre tanker.
Hvis det ikke virker skal jeg måske prøve den anden vej, altså med en højere luftfugtighed.
Hvis det ikke virker skal jeg måske prøve den anden vej, altså med en højere luftfugtighed.
Mvh Lars s h