Hej med jer,
Jeg er ny her, og lidt af en amatør på orkidéfronten. Jeg har en del, og er ved at omplante. Jeg har lige opdaget at hvis jeg ligesom trækker en rådden eller indtørret rod af, så gemmer der sig sådan en tynd "tråd" inde under. Hvad er det? Er det en ny slags rod, eller skal det også klippes af?
Venlig hilsen Stina
Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Spørgsmål om rødder
Re: Spørgsmål om rødder
Det er resternene af "nerven" i roden, men uden resten af roden så kommer der næppe ny rodvækst. Selvom jeg nogle gange har været overrasket over hvor død et stykke af en rod kan se ud og alligevel være i stand til at lave ny rod vækst. Så længe det ikke er råddent så lader jeg typisk lidt rodrester af den slags være, om ikke andet så kan de være mere til at stabilisere planten i potten. Men det er en balance gang, for fjerne en del, brug din gode logik og så skal du nok hurtigt få en fornemmelse for det.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk