Her er lidt beskrivelser og billeder:
Planen var, at der skulle være et vandfald med en tågemaskine i toppen, hvor tågen kom ud sammen med vandet.
De tykkeste flamingoplader, jeg kunne skaffe med kort varsel var 40mm, så jeg har skåret en del skiver ud, for at kunne stable dem til et vandfald. I toppen lavede jeg hul til et vandreservoir, der kunne rumme tågemaskinen.
Pladerne blev limet sammen i 3 dele med silicone, og blev derefter mishandlet med en varme blæser og en loddekolbe for at opnå det ønskede udseende. Bag- og sideplader blev ligeledes behandlet med varmeblæseren. Enkelte varmebehandlede stykker flamingo blev limet udenpå for at øge strukturen. Det havde været bedre at starte med 80mm flamingo plade...
På billedet er det hele forsøgsvis puttet i terrariet.
Pladerne og vandfaldet males med flydende folie og drysses med xaxim smuld.
Et par sten placeres i et hjørne for at afgrænse et lille vandhul. Der fyldes op med leca som dræn.
Fundamentet til vandfaldet er limet til bunden af terrariet med silicone og vandpumpen er monteret nede i en udskæring. De øverste 2 dele af vandfaldet er ikke sat på plads - og monteres løst, så man kan komme til pumpen, når den skal renses.
Det hele er nu monteret og der er lagt Greenmix oven på leca drænet. Desværre virkede planen med at lade tågen komme ud samme sted som vandet ikke særlig godt. Så jeg har uddybet hullet i den øverste sø og placeret tågemaskinen der. Billedet viser første test af systemet. Så skal der blot justeres lidt på pumpens hastighed og rettes til på vandets løb, så det ser pænere ud øverst. Jeg fik alligevel gavn af det lille reservoir jeg oprindelig havde lavet til tågemaskinen. Det er nemlig ikke helt tæt og vandet siver ud mellem flamingopladerne mange steder og drypper fra forskellige højder. Der giver virkelig en god effekt - og helt utilsigtet

Så er der kun tilbage at fylde planter i terrariet - det illustreres af de følgende billeder
Jeg har flyttet mine lysdioder over på terrariet, men med en spredning på 40 grader er det svært at dække det hele med 4 diodegrupper, især op af siderne, så jeg sætter nok to grupper mere op. Jeg har også købt et vandingsanlæg, men venter på at få leveret et glasbor, så jeg kan lave huller til dyserne.
Mere senere.......