Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

mini´er til stuen?

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Besvar
ErceDK
Geografisk sted: Billum, nær oksbøl

mini´er til stuen?

Indlæg af ErceDK » 27/10/2009 kl. 22:09

Pleas, hjælp mig med at samle en liste over mini´er der kan gro under stue-forhold og helst i potter :)
An orchid a day keeps the Doc away!

Der er altid plads til en til!

Jette Rybak
Geografisk sted: Ølby

Indlæg af Jette Rybak » 27/10/2009 kl. 23:51

Er det ikke forkert kategori?

Værs'go, bare gå i gang: http://orchidspecies.com

Apropos din auto-signatur: hvorfor køber du ikke bare de planter, du leder efter?

ErceDK

Indlæg af ErceDK » 28/10/2009 kl. 00:18

flere af dem kan jeg ikke finde, eller har ikke råd til pt. så derfor holder jeg track med dem der, jeg kan godt fjerne dem hvis de er i vejen

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 28/10/2009 kl. 06:52

Hvis der er behov kunne vi lave en ønske plante sektion, sådan en kan være god at have som huske liste.

Gode minier, de små cattleya-laelia hybrider er gode, ofte blomstrer de flere gange om året og så er de ikke så lyskrævende som arterne, speciel LC Mini Purple kan anbefales.

At henvise til orchidspecies er nok lige lidt for generelt, det er jo ikke til at se hvad der kan trives, men Erce kunne du måske ikke være lidt mere specifik - er der speciellt farver du går efter og hvad er dine forhold. I et nordvindue vil mit bud nemlig ikke gå an.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

ErceDK

Indlæg af ErceDK » 28/10/2009 kl. 12:21

karen: det kunne være super fedt med sådan en sektion for ønskelister :P

Jeg har et sydvest vendt vindue at dyrke i, der er ikke så super høj luftfugtighed, men har bakker med sten og vand stående, der er altid stue temp (da det jo er i stuen) der er persienner til når solen står stærkt!

Går efter minier der helst kan gro i potter :) alle farver og typer er velkommen her hos mig

Besvar