Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

phal. på klods i stuen?

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Besvar
ErceDK
Geografisk sted: Billum, nær oksbøl

phal. på klods i stuen?

Indlæg af ErceDK » 29/10/2009 kl. 18:04

kan disse smukke planter holde til at være på klods i en normal stue, hvor de der er i potter klarer sig fint?
An orchid a day keeps the Doc away!

Der er altid plads til en til!

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 30/10/2009 kl. 06:57

Et spørgsmål der går på dine underskrift? Den kan jo ændre sig og så virker svarene helt underlige.

Og så er underskriften alt for lang, det virker simpelthen forvirrende at underskriften er længere end den reel tekst, specielt i andre tråde.

Lav en ønske liste og læg den ind under introduktioner. Hvis der så laves en gruppe for ønskelister skal jeg nok flytte tråden.

Tak.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

ErceDK
Geografisk sted: Billum, nær oksbøl

Indlæg af ErceDK » 30/10/2009 kl. 12:27

nej, det var sådan mere i generalt - men ja, det er dog mest phal. jeg vil klodse op! kan de holde til det?

flytter ønskelisten ved lejlighed (snart)
An orchid a day keeps the Doc away!

Der er altid plads til en til!

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 30/10/2009 kl. 21:30

Du kan jo prøve med en enkelt af dem. Går det, så kan de andre måske også. Det afhænger jo af 1000 ting. Din luftfugtighed, hvor meget du duscher dem, eller hvor ofte du lægger dem i "blød" i vand, så de kan blive vandet op. Hvor varmt/koldt bliver der der, hvor de skal hænge i forhold til der, hvor de ellers står i potter. Ændrer deres kommende pladsering på lysmængden?

Nu ved jeg jo, at du har planer om et lille terrarie til en anden Phal., måske skulle du lave et stort terrarie, ikke alt for højt, men gerne bredt, og så hænge disse foreslåede planter derind på klodser.

Alle epifytter kan monteres, det er bare ikke alle, der vil overleve i en stue, afhængig af bl.a. de foreskrevne faktorer.
Mvh Egon

Stargazer

Indlæg af Stargazer » 8/11/2009 kl. 17:16

Hej
Jeg har to phal. monteret på en klods hængende i vinduet (nord og østvendt hjørne) og de trives fint.
Jeg dusher ikke, men dypper hele jherligheden i vand 2 gange om ugen.

Samme sted hænger en dendrobium, som også er ved at få godt fat.

... fugtighed i stuen ca. 55-58

så bare klø på :-)
Lars

ole lukøje
Geografisk sted: djursland

endnu en genoplivet tråd!

Indlæg af ole lukøje » 20/1/2010 kl. 01:53

hej,

jeg går med samme overvejelser fordi jeg har fået en lille keiki af min bedstemor. den har lidt små fine rødder der sagtens kan holde den i live og den er snart 1 år gammel, men jeg tænkte det kunne være sjovt at sætte den på et stykke akvarie træ og se om den vil det. jeg har tænkt mig at fremskaffe et lille(80-100l) akvarium den kan bo i.

er det lidt ved siden af? selvom jeg nok ikke kan give den kunstig lys i første omgang.

jeg ville så kort fortalt bare høre om det var dødsdømt fra start hvis den ikke får varme og høj luftfugtighed lige med det samme da jeg vil klare mig med nogle sjove billige måder at gøre det på, f.eks til sådan et mini tarrarie kunne man da ikke nøjes med en enkelt eller to sparepære i den lave energiklasse? bare de stadig har ca samme temperatur i lyset der er i de "rigtige" lystofrør, eller?

Brugeravatar
Sus
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Re: endnu en genoplivet tråd!

Indlæg af Sus » 6/3/2010 kl. 20:53

ole lukøje skrev:hej,

jeg går med samme overvejelser fordi jeg har fået en lille keiki af min bedstemor. den har lidt små fine rødder der sagtens kan holde den i live og den er snart 1 år gammel, men jeg tænkte det kunne være sjovt at sætte den på et stykke akvarie træ og se om den vil det. jeg har tænkt mig at fremskaffe et lille(80-100l) akvarium den kan bo i.

er det lidt ved siden af? selvom jeg nok ikke kan give den kunstig lys i første omgang.

jeg ville så kort fortalt bare høre om det var dødsdømt fra start hvis den ikke får varme og høj luftfugtighed lige med det samme da jeg vil klare mig med nogle sjove billige måder at gøre det på, f.eks til sådan et mini tarrarie kunne man da ikke nøjes med en enkelt eller to sparepære i den lave energiklasse? bare de stadig har ca samme temperatur i lyset der er i de "rigtige" lystofrør, eller?
Hej Ole Lukøje

Jeg brugte for et år siden et akvarie på 128 l. til mine keikier, en hang bare og dinglede fra en blomsterstængel i 1 år og lavede sindsygt lange rødder, Det skal være lukket af men husk luftcirkulation eller høj varme (platelys til akvarier i et evt. heldækkende amatur) du kan sikkert få det hele kylet i nakken for en slik på dba.

Det var både hyggeligt og sjovt dog skal man passe på med et lukket miljø uden ventilator. Jeg ved man kan få terarier for næsten ingenting også nu på dba. men et akvarie er fint.
MVH Sus
APK (AnonymePhalomanersKlub)
Der er altid plads til en til :D

Besvar