Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

vanding i terraie

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Besvar
ErceDK
Geografisk sted: Billum, nær oksbøl

vanding i terraie

Indlæg af ErceDK » 2/11/2009 kl. 02:18

Damn, jeg har læst mig helt ør og tror efterhånden Egon har skrevet 100 siders læsning til mig - han har været kæmpe hjælp i min projekt med at skabe et terraie til de minier jeg så gerne vil have!

Der er bare en ting mere jeg skal vide lidt om og kunne egentlig skrive til Egon - men ville gerne høre fra flere hvordan de gør!

Når man nu har sine orkideer i et terraie - hvordan vander i dem så, jeg har kigget på et vandingsanlæg, men det er monster dyrt og har allerede brugt en masse penge ifølge min indkøbsliste!

Er det nok at tage sine klodser med blomster ud og dyppe dem og så ellers bruge en forstøver en gang i mellem? Hvordan gør i?
An orchid a day keeps the Doc away!

Der er altid plads til en til!

angatyr
Geografisk sted: Blistrup
Kontakt:

Indlæg af angatyr » 3/11/2009 kl. 23:28

Jeg er doven, så jeg bruger vandingsanlæg/timere i mine terrarier.

Men en håndforstøver kan vel også gøre det. Mine planter er ikke på klods, men fastmonterede i terrariet, så de tages ikke lige ud :D

Husk luftcirkulation - men det har Egon garanteret nævnt.
Morituri te salutant

henrik

Christian Koch

Indlæg af Christian Koch » 8/11/2009 kl. 17:33

Hvis du er en lille smule gør-det-selv agtig kan du finde en gammel espressomaskine på et loppemarked eller genbrugsplads og pille højtrykspumpen ud af den. Det er den slags pumper der er i de dyre vandingssystemer. Eller som du kan købe løst til en plov http://akvarieudstyr.dk/netshop/showPro ... ?pid=49629

hos akvarieudstyr kan du købe "billige" dyser:
http://akvarieudstyr.dk/netshop/search. ... tring=dyse
De tre sidste..

Og slange der passer i:
http://akvarieudstyr.dk/netshop/showPro ... ?pid=42067

Hvis du vil have flere dyser på kan du bare søge på t-stykke på siden, og så finde det der er passer til 4mm slange.

Jeg har lavet sådan et setup der kører på en elektronisk timer, og det har virket i 2½år nu.

Så kan det vist ikke gøres meget billigere :) - på nær med håndforstøveren.

Christian
www.OrkideImperiet.dk - Webshop og Butik

Besvar