Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Medie til jordgroende

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Besvar
kennethjohannsen

Medie til jordgroende

Indlæg af kennethjohannsen » 10/11/2009 kl. 23:08

hej.
Jeg har jo en malaxis som ikke havde det så godt i GM i min stue. Jeg har haft den stående i bark-mix i nogle måneder nu, og den har det som sådan udemærket.
Rødderne er dog ikke vokset efter hvad jeg kan se.. (den står i gennemsigtig potte)

Jeg har læst mig frem til at Malaxis er jordgroende, så jeg kom til at tænke på det måske ikke er så godt med bark...?

Nogen der har ideer til hvad jeg ellers kan bruge? Jeg tænker at alm spaghnum ikke er ok til den...?

mvh

ErceDK
Geografisk sted: Billum, nær oksbøl

Re: Medie til jordgroende

Indlæg af ErceDK » 10/11/2009 kl. 23:23

kennethjohannsen skrev:hej.
Jeg har jo en malaxis som ikke havde det så godt i GM i min stue. Jeg har haft den stående i bark-mix i nogle måneder nu, og den har det som sådan udemærket.
Rødderne er dog ikke vokset efter hvad jeg kan se.. (den står i gennemsigtig potte)

Jeg har læst mig frem til at Malaxis er jordgroende, så jeg kom til at tænke på det måske ikke er så godt med bark...?

Nogen der har ideer til hvad jeg ellers kan bruge? Jeg tænker at alm spaghnum ikke er ok til den...?

mvh
jeg har set et par steder at folk bruger lava sten eller limestone - ved dog ikke hvad det er oversat til dansk, andre steder finder jeg den nævnt uder juvelorkideer, som gror i nærmst jord! - måske dette er en god kandidat til S/H
An orchid a day keeps the Doc away!

Der er altid plads til en til!

Lars Jensen
Geografisk sted: Eget Falster
Kontakt:

Indlæg af Lars Jensen » 11/11/2009 kl. 11:20

Du kan jo evt prøve en standard som jeg bruger til lidt af hvert inden for jordvoksende.
1 del vasket groft grus
1 del grov ugødet spagnum. Hvis planten kræver mere fugtigt medie kan man tilsætte lidt mere spagnum.
1 del kattegrus, den som er fremstillet af brændt tegl.
1 - 2 dele vasket lecagrus, alt efter hvor luftig blandingen skal være.Bruges af tagdækkere til nivelering.
Mvh
Lars

Besvar