Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

hej allesammen

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 19/1/2010 kl. 13:05

Du skal bruge en kanyle med rød fatning. Alle har samme fatningstykkelse, men den røde farve fortæller, hvor stort hullet er i selve nålen. Og, for at frøene kan komme igennem, så er det den med rød fatning, du skal bruge. Det står i vejledningerne fra Lars og Steen på DOK's hjemmeside. Se et af mine forrige indlæg her i tråden. Har du ikke gennemlæst dem, så bør du gøre det, før du går igang. Det vil spare dig for mange overvejelser.

Der er ikke så meget at berette om mine forsøg, ud over, hvad jeg allerede har skrevet. De frø, jeg har sået, Cypripedium-frø, kan vist godt bruge en 12-18 måneder på at spire, hvis jeg husker rigtigt, så, derfor er de ikke så velegnede til begynderforsøg. Det er lang tid at vente på at se, om det virker, og, så vil de muligvis ikke engang spire i det medie, som jeg valgte at forsøge med. Så i 2015 opgiver jeg nok, at det nogensinde spirer, og tømmer bøtterne. :lol:
Mvh Egon

kennethjohannsen

Indlæg af kennethjohannsen » 29/1/2010 kl. 19:27

Takker for hjælpen egon, både her og på pb..

Nu er jeg igang med at koge mediet i trykkoger, så håber jeg det ikke bliver inficeret det hele..

kennethjohannsen

Indlæg af kennethjohannsen » 1/2/2010 kl. 20:13

hej igen.
Skulle 5 dage være nok til at se om der er mug i mediet? eller hvor længe skal der evt ventes?
(det klør i mine fingre..)

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 1/2/2010 kl. 22:30

Om det er lang tid nok afhænger vel lidt af, ved hvilken temperatur, du har haft dem stående. Står de for "koldt", så tager det jo længere tid, før eventuelle mugsporer opformerer sig til mængder, så de kan ses. Steen anbefaler vist 20-24° C i 1-2 uger, hvis det siger dig noget! :roll:

Det ville jo være lidt træls, hvis du fortsætter for hurtigt med frøsåning, og der kort tid efter er mug. Er det så fra mine metoder til såningen, det er gået galt, eller, var det fremstillingen af mediet, som skal laves lidt om næste gang. :?

Så, hellere vente lidt længere i mine øjne, og så må det jo klø i de stakkels fingre så længe. :lol:
Mvh Egon

kennethjohannsen

Indlæg af kennethjohannsen » 1/2/2010 kl. 23:48

joh jeg har godt læst den.. Kunne jo være jeg kunne skynde lidt på sagerne.. :oops:

Besvar