Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Terrarieprojekt - Måske :)

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Christian Koch

Indlæg af Christian Koch » 14/2/2010 kl. 18:54

Hehe, jeg glæder mig til jeg kommer af med mine geckoer så jeg kan få forgiftet de kryb! Jeg mister nok 80% af mine rodspidser, så planterne lider lidt..
Her på det sidste har jeg også fundet nogle rekord store eksemplarer 2-4cm nøgensnegle - de kan altså tage nogle ordentlige bidder!

Christian
www.OrkideImperiet.dk - Webshop og Butik

angatyr
Geografisk sted: Blistrup
Kontakt:

Indlæg af angatyr » 14/2/2010 kl. 19:04

elisabethen skrev:Så det selvfølgelig nok engang helt galt i orkidégartneriet i Fredensborg :)
Det lyder jo spændende - jeg har haft Mediocalcar decoratum i bundlaget mit terrarie og den stortrivedes indtil den blev overgroet af mos og noget grønt slimet algestads. Tror det skyldtes for meget gødning i vandingsvandet. Prøver igen i terrarie nummer 2 - foreløbig går det godt, den har lige startet årets nyvækst.

Jeg har lidt blandede erfaringer med Dendrobium. De trives ikke rigtig. Det kan være et temperaturproblem og det faktum, at mange af dem gerne vil have en tør periode. det kan være lidt svært i et regnskovsterrarium - især hvis man ikke har tænkt det ind fra starten ved plantevalget.

Glæder mig til at høre om, hvordan det går med jeres projekt fremover.
Morituri te salutant

henrik

angatyr
Geografisk sted: Blistrup
Kontakt:

Indlæg af angatyr » 14/2/2010 kl. 19:09

Christian Koch skrev: Her på det sidste har jeg også fundet nogle rekord store eksemplarer 2-4cm nøgensnegle - de kan altså tage nogle ordentlige bidder!

Christian
Jeg har også de store nøgensnegle. Heldigvis har jeg et tomt terrarie, så jeg har nu besluttet at indrette det og flytte frøerne. Og så kan Kemiske Ali gå amok i det store terrarie :twisted:

Har i den forbindelse bestilt et nyt (for mig) materiale til indretning af baggrunden. Mere om det, når jeg har fået det hjem og er kommet i gang.
Morituri te salutant

henrik

elisabethen
Geografisk sted: Taastrup, Storkøbenhavn
Kontakt:

Indlæg af elisabethen » 14/2/2010 kl. 19:21

Jeg er også lidt skeptisk med Dendrobium'erne, men Hans mente at de godt ville kunne trives i den konstant høje, varme luftfugtighed, så nu prøver vi...
Sålænge vi ikke har vandingsanlæg kan jeg jo prøve ind imellem at springe de arter over, som godt vil tørre lidt mere ud ... Men de kommer nok til at finde sig i en relativt ensartet temperatur året rundt.

Kan først komme videre med projektet på torsdag-fredag... Æv æv .. Er jo utålmodig nu :)

Besvar