Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Organisk gødning i gødningsprogram

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Besvar
Stargazer

Organisk gødning i gødningsprogram

Indlæg af Stargazer » 14/2/2010 kl. 11:47

Hej

Jeg læste med stor interesse i Hans´s tråd om brug af organiske gødningspiller sammen med flydende gødning.

Er der andre som har efaring med det ?

Grunden til at jeg spisser ører er at Phragmipedier jo er ret "sultne" hvad gødning angår, så måske var det en ide at prøve.

Jeg vander normalt, i vækst sæsonen, med regnvand tilsat 20-20-20 i en ledningsevne på 600 micro siemens.

Sommetider tilsat calcium-nitrat for at få tilført noget calcium,da der jo ikke er noget som helst at hente fra en grenmix blanding (stadig ca 600 ms ledningsevne)

mvh
Lars P

Hans Jørgen Staugaard
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 14/2/2010 kl. 17:15

Hej Lars

Jeg tror ikke du skal tage mine anvisninger for Catasetum for andet end anvisninger der kun gælder Ctsm.
Årsagen til dette er at Ctsm. på det punkt er meget speciel, med ekstremt behov for gødning.
Normalt gøder jeg med en opløsning på 250 micro siemens, også min Phrag. Sedenii, som også er den eneste Phrag. jeg har.
Hans J.
Rødovre

Besvar