Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Første forsøg

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Besvar
Brugeravatar
mowin
Geografisk sted: Nordsjælland

Første forsøg

Indlæg af mowin » 26/2/2010 kl. 21:19

Jeg har i de seneste ca.25 år holdt krybdyr, og dermed indrettet terrarier. Det har dog altid været med dyrene i fokus. Nu har jeg for første gang prøvet at indrette et orkide-terrarie, hvor man ikke skal tænke på om planterne bliver ødelagt af kløer, og planteædende dyr.
Jeg er sikker på at jeg har lavet fejl, men de må jo så bare rettes i de fremtidige projekter.
Jeg synes lige at i skal se mit første forsøg, og i skal ikke være blege for at kritisere......
Vedhæftede filer
terr3.JPG
Og så lige et nærbillede
terr3.JPG (75.29 KiB) Vist 1285 gange
terr2.JPG
Så er de første ca. 12 planter på plads
terr2.JPG (74.46 KiB) Vist 1289 gange
terr1.JPG
Baggrund og de første grene
terr1.JPG (64.63 KiB) Vist 1298 gange

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 26/2/2010 kl. 21:55

Det ser godt ud :)
Jeg har ikke selv prøvet terrarier endnu, men det kommer sikkert på et tidspunkt.
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Christian Koch

Indlæg af Christian Koch » 27/2/2010 kl. 09:40

Baggrunden ser da rigtig flot ud! Der er helt sikkert potentiale for et godt orkideterrarie der :)

Nu er det jo svært at se på billeder, men umiddelbart ser det ud som om der er lige i underkanten med lys. Hvad er målene på terrariet? Og hvilke lyskilder har du på?

Hvordan vander du derinde? Med en hånd sprayflaske, eller anlæg?

Hold os endelig opdateret!

Christian
www.OrkideImperiet.dk - Webshop og Butik

Brugeravatar
mowin
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af mowin » 27/2/2010 kl. 12:24

Du har nok ret i at det kan komme til at knibe med lyset, jeg er i gang med at finde på en bedre løsning. I øjeblikke er der 2 stk 7w lamper og et 8w rør. Problemet er at topglasset kun er ca. 30 x 20 cm, så der er ikke så meget at gøre godt med. Jeg kommer nok til at overveje noget LED for at få plads.
Vandingen foregår med sprayflaske, jeg tror at et fast anlæg bliver for stort, både i terrariet og i budgettet :D

Morten

Besvar