Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Overvejer om et festtelt kan udgøre et drivhus til sommer

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Besvar
Brugeravatar
Sus
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Overvejer om et festtelt kan udgøre et drivhus til sommer

Indlæg af Sus » 16/3/2010 kl. 21:58

Hej alle jer kloge hoveder :)

Jeg er i færd med at købe et lille drivhus til små 3000 kr på ca. 7 kvm i polycaponat 8 mm. da jeg når jeg har fået mit rigtige orkide drivhus vil bruge det lille til tomater og agurker osv.

MEN....

Jeg tænker jo lidt ehem...jeg har 250 + planter der nok alle vil have godt af at komme udendørs og fordelen ved et festtelt på 4x6 er jo der er plads til ALLE mine planter ja okey de skal stuves godt sammen men hvad :) der drysser ikke kryb og kravl ned fra foroven (modsat hvis jeg bare satte dem ud under nogen af vores store træer).

Jeg behøver ikke afskygge i et festtelt i hvidt plast/presening fidus matrilale.

Min bekymring går på om jeg kan holde nattekulden på afstand for ja vi har jo ned til 10 grader nogen gange selv om sommeren hvis vi er uheldige

Jeg tænker blot at mine planter skal have et sommer ophold udendørs men jeg får svært ved at finde en plads der ikke får for meget sol eller for meget skygge samt jeg vil sikre mig de ikke får for meget kulde om natten, jeg ikke orker at slæbe over 250 planter ind og ud hver eneste dag.

Derfor tænkte jeg på om et festtelt kunne gøre trikket ? Der er jo også mulighed for at åbne op i siderne hvis der blir for varmt med fuld gennemstrømning af luft...Er det en god ide ?
MVH Sus
APK (AnonymePhalomanersKlub)
Der er altid plads til en til :D

Lars Jensen
Geografisk sted: Eget Falster
Kontakt:

Indlæg af Lars Jensen » 17/3/2010 kl. 09:32

Så vidt jeg ved havde Karen sine orkideer i et sådant telt da de flyttede. Jeg har hørt gik det ok. Det kan jo være hun selv kommer med en mere fyldestgørende rapport
Mvh
Lars

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 17/3/2010 kl. 17:14

Det gik forrygende, fik blomst på ting som aldrig havde blomstret før. Overvejer faktisk fast at have et telt om sommeren til orkideer der skal ud. Perfekt til Pleurothallis, som virkelig værdsætte at temperaturen holdes nede, og telte holdt faktisk rigtig godt på fugt, så hvor drivhuset om sommeren skal vandes dagligt så var teltet perfekt kørende med bare en enkelt vanding om ugen. Vi havde endog vores i skyggen af nogle træer, men det var et hvidt telt, vil ikke anbefale grønt da det vil bortfiltrere de bølgelængder som planterne har brug for. Selv Cattleya typerne blomstrede helt fint.

Teltet beskytter faktisk også meget godt mod kulde, og rigtig mange orkideer har faktisk glæde af temperaturer ned omkring 10C.

Men ret være ret jeg dyrker ikke de arme phalaenopsis og må måske indrømme at ikke alle afrikanerne er lige glade for denne behandling, men de fleste orkideer tåler faktisk disse temperaturer fint, de skal bare ikke stå våde om natten.

Snegle undgår du dog ikke, de kravler op på indersiden af teltdugen og falder så ned derfra eller hvad du nu ellers lige gør. Men syntes egentlig ikke at vi var voldtsomt snegleplagede, med vi drysse nok lidt ekstra snegle gift i drivhuset da vi fik det hele ind igen.

Håber dette væld af ord kan bruges.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Brugeravatar
Sus
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Indlæg af Sus » 18/3/2010 kl. 10:44

Tusind tak :)

Det var dejligt at høre jeg kan så regne ud mine mange phaller må blive inden for :) ihvertfald til midt på sommeren så kunne det godt være jeg vover at prøve med en enkelt først :)

Mange tak for beskrivelsen jeg køber et hvidt telt :)
MVH Sus
APK (AnonymePhalomanersKlub)
Der er altid plads til en til :D

Besvar