Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Var i dag mon lidt for tidligt

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Besvar
Brugeravatar
Sus
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Var i dag mon lidt for tidligt

Indlæg af Sus » 27/4/2010 kl. 23:52

I dag fik jeg vist forårs kuller og gjorde noget ret så fjollet....suk...Jeg gik ud med mit termometer og målte 19 + i læ tænkte okey :) Så skal de vaskes(skyldes) lidt (vi har brændeovn og det støver altså lidt rigeligt)

Så jeg hev alle de tempererede slægter ud af stuen placerede dem på mit havebord og gik i gang...men ak der gik blot en time efter de alle havde fået en omgang med kildevand(tunge skyer viste sig på himmelen og vinden tog til i styrke) så droppede vi til 12+ :shock: Planterne var drivvåde så jeg tænkte hmmm...bedre at lade dem stå her i "lys" og vind end hive dem ind i 19+ og stillestående luft....

Så nu er det bare at se hvad de næste par dage vil bringe men jeg frygter godt nok råd :( Jeg syns nu her (bagklog som jeg jo skal være) at i dag var for tidligt (Den. Cymb. Miltonidum.Odontoglosum. og i den dur) De burde kunne tåle 12+ men uf fra 19-24+ de var ude ca. 4 timer ( 3 timer i 12+) og så vidt jeg kan se er ALT vand væk fra blade og bladskeder....Men alligevel er jeg lidt nervøs de står nu i ca. 45 % fugt omkring blade osv. og i 23-25 + håber virkeligt det går...
MVH Sus
APK (AnonymePhalomanersKlub)
Der er altid plads til en til :D

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 28/4/2010 kl. 08:28

Håber det bedste, men vand, vind og kulde er ikke det bedste. Har dog ved et uhekd fået givet vores orkideer under 5C denne vinter og selvom der er tab, så er de faktisk ikke så gale som man kunne frygte. Så jeg krydser fingre for dig, men hold øje med planterne, hvis der går råd i er det med at være hurtig og få fjernet råden iden den breder sig til hele planten, men jeg tror faktisk jeg vil tillade mig at være forsigtig optimistisk på dine vegne :)
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Brugeravatar
Sus
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Indlæg af Sus » 28/4/2010 kl. 23:08

Mange Tak Karen

Mine Cymbidium´s har åbentbart kunnet lide det, de strutter mere i dag :) Og jeg syns også jeg kunne se de fine små grønne nyskud er skudt i vejret :P Så de fik en tur mere i dag bag et stort hvidt lagen dog uden vasken :lol:

Blir vejret ligeså fint i morgen(lidt bedre end i dag) tror jeg jeg vil sætte dem alle ud igen så evt. vand i sidderne kan tørre helt ud Men jeg må sige jeg også er ganske optimistisk i dag :) De ser fine ud.
MVH Sus
APK (AnonymePhalomanersKlub)
Der er altid plads til en til :D

Besvar