Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Keiki potte tip

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Besvar
Brugeravatar
Sus
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Keiki potte tip

Indlæg af Sus » 30/4/2010 kl. 10:08

Hej Allesammen

Efter en del billeder både herinde men også andre steder på nettet og overtagelse af halvdød moderplante hvor keikién havde slået moderplanten ihjel fik jeg en lys ide´

Jeg tog en lille 5 cm plast potte klippede den op i den ene side ned mod et af drænhullerne, fyldte den ½ med fugtigt spagnummos og "monterede" den på min plalaenopsis blomsterstængel :) Potten sidder lidt løst så jeg brugte en blomsterklemme til at holde den fast med.

Denne metode tror jeg vil virke rigtigt godt og rødderne vil søge ned i spagnummosset istedet for at stritte ud til alle sider i håb om at finde noget at sætte sig fast i.

Jeg tror også det vil lette arbejdet når man en dag syns den er klar til at blive klippet af.
Vedhæftede filer
KeikiPotteMetode02.jpg
KeikiPotteMetode02.jpg (43.43 KiB) Vist 3887 gange
KeikiPotteMetode.jpg
KeikiPotteMetode.jpg (51.14 KiB) Vist 3887 gange
MVH Sus
APK (AnonymePhalomanersKlub)
Der er altid plads til en til :D

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 30/4/2010 kl. 12:42

Sus....nu ved jeg du ikke er blond :P

Spøg til side....Jeg synes det er en god idé, og umiddelbart vil jeg da tror den vil virke. Så hold os opdateret :D
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 30/4/2010 kl. 17:30

Altså Sus hvor får du det fra :lol: Skide god :idea:

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 30/4/2010 kl. 18:34

He He

Mange tak :) Håber da i kan bruge den lille fikse ide´ :) Jeg kunne godt have brugt en klar potte men jeg har kun en og den skal jeg bruge til noget andet :wink: Det kommer vi til en anden god gang.

ehem :lol: det der med "blond" skal betegnes som en mental tilstand he he det er opstået efter div. "genier" opfandt affarvning´s producter :lol: he he :P

Skal nok holde jer opdateret :)
MVH Sus

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 1/5/2010 kl. 12:38

Ser interessant ud, for overgangen fra luft til gromedie kan godt være svært for en keiki.

Men vil lige sige at jeg ikke tror på at en enkelt keiki kan slå moderplanten ihjel. Men hvis moderplanten ikke har det godt kan planten reagere herpå ved at lave en keiki, HVem kom først hønen eller æget, men syntes lige den lille ikke skal starte livet med at bære rundt på en alt for stor arvesynd ;)
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

opdate

Indlæg af Sus » 5/5/2010 kl. 13:08

Så er her 2 billeder af hvordan det går.

Jeg holder mosset fugtigt ikke vådt men bruger en forstøver hvor jeg lige giver 2 sprøjt ind i potten uden at ramme blade og badskeder.

Siden jeg satte potten på er den store rod vokset lidt over 1 cm der er kommet en nu lysegrøn rodspids helt oppe ved basis altså der er endnu en ny rod på vej og og og :) roden vil gerne have lov til at holde fast i spagnummosset derfor det er med på billedet det sidder "fast" !

Så intil videre vil jeg sige det går over forventning :D
Vedhæftede filer
KeikiPotteMetode04.jpg
KeikiPotteMetode04.jpg (41.1 KiB) Vist 3773 gange
KeikiPotteMetode03.jpg
KeikiPotteMetode03.jpg (45.48 KiB) Vist 3773 gange
MVH Sus

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 5/5/2010 kl. 14:53

Ja det ser fint ud Sus, så det må siges umiddelbart at virke :D
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Besvar