Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

:D Se hvad jeg har fået her i dag :D

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Besvar
Brugeravatar
Sus
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

:D Se hvad jeg har fået her i dag :D

Indlæg af Sus » 2/5/2010 kl. 21:59

Ihhh....Sikke en overraskelse....det er ikke sådan når der er nogen der forbarmer sig over ens blødende orkide hjerte når 4 MCO killinger har været på spild og knækket 4 blomsterskafter :x :(

Det er ikke så stort og kun 5 mm men som sommer opholdssted :D :P
Vedhæftede filer
Drivhus_01.jpg
Drivhus_01.jpg (43.41 KiB) Vist 4552 gange
MVH Sus
APK (AnonymePhalomanersKlub)
Der er altid plads til en til :D

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 2/5/2010 kl. 22:15

Nej hvor flot :D
Tillykke med det
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 3/5/2010 kl. 14:30

Tak :D

Ja det er bare dejligt :)
Temperaturen var nede på ca. 8+ i nat men i morges ved 8 tiden var den allerede oppe på 12+ så jeg er spændt på at se hvad den ligger på her i eftermiddag når jeg kigger ud...jeg har ikke sat planter ind i det endnu vil lige vendte og se med temperaturen og prøver det af med nogle store agaver her i dag ja og cymbidium kan vel også godt komme derud...var noget imponeret over de 8 + grader..Det burde vel nok gå an.
MVH Sus

Brugeravatar
LarsB
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af LarsB » 3/5/2010 kl. 17:21

På nu på, Sus. Inden du får set dig om, så er det fyldt med planter, og så er der panik, når det begynder at blive koldt og de skal ind igen.
Lars Bagge

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 3/5/2010 kl. 18:17

tillykke, men overvej allerede nu om det måske skal nogle ventilations riste i bunden, og som LArs siger så kommer efteråret jo og hvad gør man så, selv ved et konstant antal planter så potter man jo om mv og pludselig kan man bare ikke forstå hvad der er sket, men hvis det er det værste som sker så har den slags også med at finde en løsning.

Måske man skulle få sige nogle MCO' kommer de med indbygget drivhus garanti?
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 3/5/2010 kl. 18:18

8+ er fint for mange dendrobium typer m.fl., men det er de færreste Phalaenopsis som vil være glad, og hold øje med natte temperaturerne de varierer faktisk meget og pludselig kan det ligne frost.... brrrrr.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 3/5/2010 kl. 21:50

Dejligt med noget mere plads :lol:

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

bliver der ikke for varmt

Indlæg af Erna » 4/5/2010 kl. 14:04

Hejsa
Også tillykke fra mig med det fine drivhus. Som jeg kan se snakker I om den lave ende på temperaturskalaen. Jeg havde tænkt mig at måske have et lille hjørne af vores drivhus til nogle af mine orkideer, så de kan få masser af dejligt lys. Jeg tænker imidlertid på om der mon ikke bliver for varmt derinde, på en god sommerdag kan temperaturen godt komme op på ca. 40 grader, selvom vinduer og døre står åbne.
med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 4/5/2010 kl. 14:32

Du har ret, Erna, at temperaturen hurtigt kan kommer op i den kritiske ende af skalaen, derfor er det også mange gange blevet foreslået, at drivhuset står under/bag nogle store træer, som giver et diffusk skygge/sollys. Så er temperaturerne mere afdæmpede. Tidlig forår er træerne ikke sprunget ud endnu, så solen giver fuld valuta til drivhuset med lys og varme, senere kommer bladene, og holder temperaturen lidt i ave, men, den kan sikkert stadigvæk godt komme derop, hvor de kolde orkideer får hedeslag! :?

Men, måske kunne man starte med sine klode orkideer i drivhuset om foråret, så sætte dem på friland rundt omkring i haven om sommeren, hvor de mere varmekrævende orkideer overtager drivhuset. Til efteråret kommer de tropsike indendøre igen, og de kolde kan måske lige få lidt gavn af drivhusets varme den sidste tid, før de følger de tropiske indendøre.

Og, så vil jeg da også godt sige tillykke med drivhuset, Sus, er den købt som samlesæt, så glem bare alt om de garvede drivhusdyrkeres gode råd, køb du dig bare fattig i orkideer hen over sommeren, så piller I bare drivhuset ned til efteråret, og sætter det op indendøre, hvad skulle problemet være i det? :lol:
Mvh Egon

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 5/5/2010 kl. 13:21

Hi Hi

Hvor er i altså gode :lol:

Mange tak for lykkeønskningerne :P I dag på trods af den lidt bidende vind har vi 14-15 + lige nu.

Der er ikke de store chancer for jeg får forkøbt mig i år...har dog planer om en lille sweerter bestilling når vejret blir til de varme orkideér pr. transport..... :wink:

Karen Hmm....den garati he he gid jeg kunne :P Men jeg gir 100 % hoppe op i skødet og i dine blomster garanti :lol:

Det er et Juliane samlesæt og det tog kun 3 timer efter det hele var pakket ud.

Jeg vil dog sige til de næste der vil prøve lykken....LÆS HELE brugerforvirringen INDEN i går i gang med at samle :D Der står noget på efterfølgende side der er vigtigt at tænke over INDEN man går igang med det på foregående side :wink:

Vi har i øvrigt hævet det en del med en kraftig træramme i bunden så sidehøjden er ca. 155 cm :) og samtidigt kan 2 stærke fyre flytte det hvorhen man vil :P
MVH Sus

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Se hvor fint det blev da alle

Indlæg af Sus » 5/5/2010 kl. 17:11

dem der var plads til i dag skulle ud og hygge :D

Hmm....Der er godt nok kedeligt indenfor nu...Ikke spor frodigt så jeg må vist ud igen :D
Vedhæftede filer
Drivhus_02.jpg
Drivhus_02.jpg (51.95 KiB) Vist 4418 gange
MVH Sus

Besvar