Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

orkideer udendørs

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Besvar
Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

orkideer udendørs

Indlæg af Erna » 7/6/2010 kl. 16:56

Jeg havde flyttet 4 af mine dendobrium ud i drivhuset. Det blev så med tiden alt for varmt for dem, så der flyttede videre ud under et æbletræ i haven. I nat ville temperaturen jo ligge på over 10 grader, så jeg lod dem også stå ude i nat. I dag har det så regnet rigtig meget og mit spørgsmål er nu. Kan de tåle at stå ude i regnen, jeg har læst at nogle orkidearter ikke kan tåle at have vand stående i bladene? Det er tale om dendobrium nobile, Den. Pegasus og Den.SenaRedThailanBlack. Er det den samme maksium/minimum temperatur som gælder for alle dendobrium ?

Jeg har også læst at oncidium gerne må stå ude om sommeren, men hvad med regn og hvilke maksium/minimum temperaturer gælder for dem.

med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
LarsB
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af LarsB » 7/6/2010 kl. 22:35

Ude i knaturen bliver bladene ikke tørret om vinteren. Til gengæld sidder planterne, hvor der er ventilation og måske placeret sådan, at vandet ikke samles på forkerte steder.

Hvis dine dendrobium står, så der er god ventilation, burde der ikke være nogen fare.
Lars Bagge

Besvar