Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Havd gør jeg galt?

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Besvar
oliver76
Geografisk sted: København sv

Havd gør jeg galt?

Indlæg af oliver76 » 10/6/2010 kl. 17:11

Hej.

Har en Dendrochillum Magnum.

Den taber alle sine balde )havde kun 4) da jeg købte den privat.
Den skulle være nem at holde, men det synes jeg nu ikke da den kun har 2 kedelige blade tilbage.

Hvad kan jeg gøre for at den overlever?

Skal siges den jævnligt for en gang med min forstøver og vander den 2 gange pr uge da den står i en lille potte.
Oliver madsen

Hyggenot
Geografisk sted: Lystrup

Indlæg af Hyggenot » 30/6/2010 kl. 20:11

Jeg kender ikke helt præcist netop den art, men du kan jo undersøge om den står for lyst eller for mørkt. Generelt er halvskygge godt. Også vigtigt med god luftcirkulation. Hvis ikke noget virker kan en mulighed være at tage den op af sin jord, måske du opdager et problem med rødderne? Sådan har jeg selv opdaget fx svamp/råd i nogle af mine som forklaring på mistrivsel. For mit vedkommende fik de det bedre af ny jord. Husk også orkidegødning ca. hver eller hver anden uge her om sommeren. Det var et par ideer herfra - held og lykke :-)

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 30/6/2010 kl. 20:19

Der findes nogle orkidéer, der smider bladene...men om det er tilfældet her, det aner jeg intet om.

Hvordan står det til med den?
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Brugeravatar
Sus
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Indlæg af Sus » 1/7/2010 kl. 19:17

Hvis det er en den. nobile vil jeg mene opskriften er masser af lys og varme er det en af de andre som. feks. Den fameri eller Den. Delicatum skal den ikke løvfælde medmindre det er meget gammelt løv og så skal den holdes til den tempererede side...altså kan tåle ned til 12-14+ nat og maks 20+ dag, Nogen bryder sig ligefrem om at få ned til 9-10 +grader om natten og ligewomkring 20-25 dag...så går der 6 uger og så sætter de skafter masser af dem :shock: Jeg er blevet glædeligt overrasket skal nok komme med billeder :D snart
MVH Sus
APK (AnonymePhalomanersKlub)
Der er altid plads til en til :D

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 1/7/2010 kl. 21:24

Dendrochillum bør ikke smide bladene. Genrelt syntes denne slægt om vand, men ikke u uanede mægder, det sker at bulber bliver inficeret og smider bladene, at dyrke planten op igen kræver tålmodighed, og med sådan et lille delstykke er der jo ikke meget at gi af, men jeg håber at vækst sæsonnen har været med dig.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Besvar