Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Nyt sted..

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Besvar
kennethjohannsen

Nyt sted..

Indlæg af kennethjohannsen » 27/8/2010 kl. 00:47

hejsa.
Jeg har gået og puslet lidt de sidste par dage..

Billede

250w hps/mh på 50x100cm :) Det er allerede fyldt, men så er stuen da mindre fuld.. :)

mvh

Brugeravatar
Jetpet

Indlæg af Jetpet » 27/8/2010 kl. 13:33

Nice.. :D

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 27/8/2010 kl. 15:36

Det ser rigtig godt ud, Kenneth :)
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Christian Koch

Indlæg af Christian Koch » 2/9/2010 kl. 12:15

Det ser godt ud! Har du målt lysstyrken på planterne?

/Christian
www.OrkideImperiet.dk - Webshop og Butik

ole lukøje
Geografisk sted: djursland

hps'er frem for CFL?

Indlæg af ole lukøje » 28/9/2010 kl. 18:08

hey

jeg synes også jeg vil nå det punkt hvor mine mindste og fineste planter skal ha' mere lys, men jeg tænker på om ikke fluocerende lys er bedre i den her sammenhæng? jeg har forstået det sådan at planterne gerne vil have lavere mængde lys men i mere specifikke farver/temperatur?

jeg er selv med på at hps'en er en god drivhus lampe, men til privat brug er cfl-pære så ikke et billigere alternativ i længden? jeg har selv begge dele til rådighed, men jeg ville hellere bruge cfl til orkideer på grund at den høje varmeudvikling på et helt HPS anlæg med ballast og hele molivitten. så hvis du ville omkonfigurerer det til et terrarie på senere tidspunkt ville lampen, efter min erfaring, svide planterne til ukendelighed efter to uger alt efter højden i et evt. terrarie.

jeg er ikke ekspert! så ret dig ikke efter mig. det er bare ud fra mine egne erfaringer som hobbygartner.

jeg har mistet 3 phal på en 400w hps

Besvar