Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Gødning med Calcium

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Besvar
Stargazer

Gødning med Calcium

Indlæg af Stargazer » 2/10/2010 kl. 18:19

Hej

Jeg har set at der reklameres med gødning som også indeholder calcium.
Er der nogen som har gjort erfaringer med det ?

Da jeg bruger regnvand og har mine planter stående i GM, så er det ret vigtigt for mig.
Jeg har hidtil løst problemet med at tilsætte calciumnitrat i mit gødningsvand en gang imellem.... men der er lige det problem at hver gang jeg skal bestille det på apoteket, så kommer "overmedicinmanden" altid og spørger hvad jeg skal bruge det til...

Problemet er at stoffet virker stærkt oxiderende.... og hvis man har lidt indsigt i kemi, så vil man vide at det er en egenskab som er stærkt efterspurgt hvis man vil lave unævnelige ting ....(ting som man kommer i fængsel for blot at nævne i en lufthavn) :shock:

Derfor er jeg på jagt efter en ballanceret gødning som indeholder calcium.

Er der nogen danske forhandlere, eller er der nogen som ved hvor man kan bestille det inden for EU ?

mvh
Lars

ole lukøje
Geografisk sted: djursland

cal/mag gødning

Indlæg af ole lukøje » 2/10/2010 kl. 21:06

hej lars, jeg kender ikke nogle i danmark, men jeg ved at man kan finde alt det der indenfor EU. jeg er stødt på magnesium og calcium gødning på hydroponic webshops til blandt andet hamp dyrkning.

men hvorfor ikke bare snakke med ham på apoteket? så længe du ikke laver en om'er med blandningsforhold osv. der er jo også mulighed for at få magnesium på apoteket, så hvidt jeg ved.

men er det i det hele taget nødvendigt for en orkide at overleve?

Besvar