Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Et link til et tranportabelt "bur".

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Besvar
Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Et link til et tranportabelt "bur".

Indlæg af Egon K P » 3/10/2010 kl. 04:05

Her er lige et link til en alternativ måde, at have sine orkideer på. 8) Så er det ingen sag at få dem ind i bruserummet for et dusch, hen i solen et par timer, eller hvor de nu skal hen. "Buret" dukker op midt på siden.

http://forum.giardinaggio.it/fotografie ... uisti.html
Mvh Egon

Pernille84
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Pernille84 » 3/10/2010 kl. 10:54

Ha! Ja hvis det virker så virker det 8)

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 3/10/2010 kl. 11:33

Ha ha....Ja, og så er det perfekt til dem uden ret meget plads :D
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Pernille84
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Pernille84 » 3/10/2010 kl. 11:46

Ja jeg vil da sige at det åbner op for en helt ny verden for mig :lol: :lol:

Inger
Geografisk sted: Hadbjerg

Indlæg af Inger » 3/10/2010 kl. 12:36

Jeg har sådan et der ligner stående på mit badeværelse.
Det blev købt engang i sin tid i det der hed kvickly,
blev solgt som badeværelses reol til billige penge.

Inger

Brugeravatar
Sus
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Indlæg af Sus » 3/10/2010 kl. 21:13

Ja sådan en fidus har jeg sørme også.....Den skal i brug i morgen så skal jeg tage et billede til jer når den hugger min teressedør...( de katte har bare at holde sig fra den eller jeg.....BIIIIIIIB)
MVH Sus
APK (AnonymePhalomanersKlub)
Der er altid plads til en til :D

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 4/10/2010 kl. 09:14

En lidt større model er de minidrivhuse man kan købe, dem kender jeg også nogle der bruger, specielt når nogle af de små skal udenfor om sommeren.

Vi havde også sådan et stativ. det var nu ikke så stabilt; hylderne kollapsede, men jeg læssede sikkert for meget på...
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 4/10/2010 kl. 10:14

Dejligt at se, at et tilfældigt billede kan give så mange associationer hos brugerne!

Det må vist være noget alla' denne model, du tænker på Karen.

http://www.dotnett.no/hage/gallery2/mai ... itemId=108

Det er jo så næste trin på vejen mod et drivhus. Nu tænker I så sikkert, ja, men det har mange af os jo allerede, men nej, det er ikke det drivhus, jeg tænker på. To af mine farvefrøvenner har barslet med tanken om, at støbe et fast gulv i et rum i deres nedlagte landbrug. Inde, hvor der er varme på, og så bygge et stort drivhus derinde, hvor bromeliaerne kan vokse på store tykke grene, mens hanfrøerne lystigt kravler rundt i dem og kvækker, for at lokke en hun hen og smide et foderæg til en af hans unger i vandskederne.

I kunne så sætte orkideer på i stedet for, i dette indendørs regnskovsdrivhus, med varme i rummet, vandingsanlæg, og kunstlys på! Det ville i mine øjne være næste trin. Hvorfor skal det kun være frøfolket, der kan tillade sig den slags luksus? :lol:
Mvh Egon

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 4/10/2010 kl. 22:09

Egon K P skrev:.....Hvorfor skal det kun være frøfolket, der kan tillade sig den slags luksus? :lol:
Fordi orkidéfolket har fyldt al pladsen op med orkidéer, så der slet ikke er plads til sådan et indendørs drivhus :P :lol:
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Besvar