Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Encyclia vittelina og vanda i stuen NU er den der :D

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Besvar
Brugeravatar
Sus
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Encyclia vittelina og vanda i stuen NU er den der :D

Indlæg af Sus » 13/10/2010 kl. 17:24

Hej Alle sammen

Jeg tænkte på at der måske var andre som har forsøgt sig med Encyclia vittelina på stueplan og set hvordan det ene blad efter det andet bare blir gult og falder af, næsten ligemeget hvad man gør...Jeg tror jeg har fundet løsningen nu ihvertfald herhjemme.

Jeg tog for 4 uger siden min vitelina ind fra drivhuset og allerede dagen efter fik den 1 gult blad. Jeg tænkte hm...Ikke nu igen det er så 3. gang jeg skal aflive sådan en ØV men tænkte så NIKS det gidder jeg ikke finde mig i, vi prøver at sætte den ud i badeværelset med kunstigt lys og en del mere fugt...Der røg så et enkelt blad til men nu efter 3 uger er den holdt op med at smide bladene og der er sørme også kommet antydningen af et blomsterskaft :o weeee :D

Jeg tror ikke den bryder sig om konstant varme og bestemt ikke tør luft eller for meget sydsol(selv om man skygger)

Badeværelset bringer mig jo så til min næste ide

Jeg tog nemlig også mine vandaér ind for 4 uger siden...og de er altså lidt voldsomme med deres over 1 m lange kraftige rodnet...MEN jeg havde en kæmpe stor fiskebowle (kan købes i det fleste dyrehandler/akvarie butikker for 100-350 kr pr bowle) så havde jeg sådan helt tilfældigt også et ophæng af "bast" eller lign. liggende som faktisk lige kunne være rundt om bowlen, fik drejet mine vandaér ned UDEN det sagde "knæk" og nu er det let som en leg både at vande og holde dem udenfor kattenes rækkevide...

Men se her jeg syns faktisk det ser rigtigt godt ud. :)
Vedhæftede filer
vanda_vinterophold.jpg
vanda_vinterophold.jpg (77.63 KiB) Vist 3239 gange
MVH Sus
APK (AnonymePhalomanersKlub)
Der er altid plads til en til :D

Brugeravatar
Jetpet

Indlæg af Jetpet » 13/10/2010 kl. 18:14

Uhhh.. Glæder mig til at se billeder fra den (når den kommer i blomst). :P

Vil give dig ret i at det ser faktisk fint ud med den bowler...
Elsker bare sine orkideer

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 13/10/2010 kl. 20:39

Jetpet skrev:Uhhh.. Glæder mig til at se billeder fra den (når den kommer i blomst). :P

Vil give dig ret i at det ser faktisk fint ud med den bowler...
Mange tak :)

Ja Ja lad os nu se jeg har både hørt og set fra de proffe at blomsterskafterne visner ned inden knopperne når at dannes så jeg nøjes med at være pt. glad for jeg overhovedet har kunnet holde den i live og at den tilmed har sat et blomsterkaft :P :o :shock: Så HVIS det blir til smukke blomster....Så blir : vis din orkide spammet hver eneste dag :wink: :P
MVH Sus

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 14/10/2010 kl. 09:34

Ja vinter omrokeringen er altid en udfordring, men med lidt kreatvitet så kan man jo finde på mange ting - håber det kommer til at gå lige så godt som det ser ud.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 14/10/2010 kl. 20:35

Jeg synes det ser rigtig godt ud, og hvis du sørger for at der ikke står vand i bowlen hele tiden, så skal det også nok gå....hvis ellers forholdene er okay :wink:
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Brugeravatar
Jetpet

Indlæg af Jetpet » 15/10/2010 kl. 12:00

Sus skrev:
Ja Ja lad os nu se jeg har både hørt og set fra de proffe at blomsterskafterne visner ned inden knopperne når at dannes så jeg nøjes med at være pt. glad for jeg overhovedet har kunnet holde den i live og at den tilmed har sat et blomsterkaft :P :o :shock: Så HVIS det blir til smukke blomster....Så blir : vis din orkide spammet hver eneste dag :wink: :P
Det håber vi da ikke sker.. ;) :P Håber i hvert fald at den kommer til blomstring. Men det er nu ikke den værste stessegrønne plante der findes (Ret mig gerne hvis det ikke er den stessegrøn plante :oops: )
Elsker bare sine orkideer

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 15/10/2010 kl. 19:52

Jetpet skrev:
Sus skrev:
Det håber vi da ikke sker.. ;) :P Håber i hvert fald at den kommer til blomstring. Men det er nu ikke den værste stessegrønne plante der findes (Ret mig gerne hvis det ikke er den stessegrøn plante :oops: )
Hi Hi

Mange tak...Ja jeg tør jo ikke være for optimistisk mere for mange slag over snuden efter den slags...Der gik feks. kun 24 timer fra jeg havde "fortalt" at der var flere knopper og et ekstra skaft på vej på min mini orkide til det var væk...simpelthen visnet helt ned...

Jo den er vist nok det man vil kalde stedsegrøn :wink: og Jeg er meget enig.
MVH Sus

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 15/10/2010 kl. 19:54

SirLonewolf skrev:Jeg synes det ser rigtig godt ud, og hvis du sørger for at der ikke står vand i bowlen hele tiden, så skal det også nok gå....hvis ellers forholdene er okay :wink:
Mange tak

Nej det kunne ikke falde mig ind...Den får 1-2 timer hver 2. dag eller når rødderne er blevet hvide.

Jeg fylder ca. 2-3 l vand i lader den stå lidt på skrå så rødderne i den ene side først får lidt bagefter vender jeg den og lader rødderne i den anden side blive dækket jeg tror det er okey :)
MVH Sus

Besvar