Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

85w sparepære

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Besvar
Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

85w sparepære

Indlæg af Erna » 16/10/2012 kl. 13:29

Jeg har to 85w sparepærer, som jeg har tænkt mig at hænge op til mine planter. Jeg har indkøbt porcelænsfatninger, men nu er jeg i tvivl om det er ok at bruge 2 x 0,75 mm lampeledning, eller om jeg hellere skal købe noget som er 2 x 1,5 mm. Jeg tænkte at der måske udvikles for meget varme. :roll:
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 16/10/2012 kl. 23:22

Mine 85 W sparepærer hænger i ganske almindelige 0,75 mm lampeledninger, det har de gjort i flere år uden problemer. Pærerne bliver ikke voldsomt varme, og er heller ikke i den tunge ende. :wink:
Mvh Egon

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 17/10/2012 kl. 14:24

Tak Egon :lol:
Jamen så har jeg fået hængt den ene op, den har så lige fået en kreativ ophængning på et garderobestativ, fordi jeg selvfølgelig ikke har fået købt nogen kroge og plugs, så de kan komme op og hænge i loftet. Meen, jeg skulle jo da lige prøve.

Når jeg så har fået hængt den anden op, så er det vel bare at tapetsere loftet og skråvæggene med noget af det refleksfolie som Chistian sælger.
så bliver der nok så meget blus på lampen at jeg ikke kan holde ud at se på det, men så må jeg jo bare ind om natten, med pandelampe på og vande planterne. Nu vil jeg lige op og se om uld og bladlus sidder deroppe med solbriller på :lol:
Med venlig hilsen
Erna

Besvar