Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

belysning led pære

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Besvar
sabine
Geografisk sted: roskilde

belysning led pære

Indlæg af sabine » 4/11/2012 kl. 17:48

hej

da jeg har tænkt at lave et forsøg
nu da jeg har fået skiftet nogle af mine alm. energi pære ud med de nye ledpære og belysningen er mere behagelig ved dem,, mindes jeg at have læst engang i bladet orkideer,, at de også kunne fåes til planter,,,, da de også må være mere behagelige i belysningen end dem til reptiler

så ville prøve om de er lige så gode, bedere eller dårliger til planterne

så her er spørgsmålet

er der nogen der ved hvor de ledpære kan købes,,,,,

på forhånd takker jeg jer

mvh sabine
mvh sabine

Mettehansen1975
Kontakt:

led pærer

Indlæg af Mettehansen1975 » 7/11/2012 kl. 09:57

Hej sabine.

jeg købte mine på diodepære.dk: led pærer, led pære - men der findes mange forskellige shops.

Mvh Mette

sabine

Indlæg af sabine » 7/11/2012 kl. 10:31

takker

ville prøve dem da de exo,tera pære (lavenerjgi) er rimelig skarpe i lyset og når orkideerne så skal være i stue med mine nye små pusser sugarglider/ flyveegern skulle de små pusser jo ikke blive blinde når de vågner kl ca 17 da de er natte dyr og jeg har lys på til kl 21 hos orkideerne
mvh sabine

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 7/11/2012 kl. 14:53

Jeg sidder lige og bliver lidt nysgerrig :lol:
Hvad er det for nogen pærer I mener, jeg kan kun se en pære som er beregnet til planter på diodepære.dk og de dioder der sidder i skulle jo fremme grønvæksten, det er jo fint nok hvis det er det man vil.
Her er en anden side, hvor der er et godt udvalg af plantepærer. Brug menuen til venstre, det er vidst ikke alle links der virker midt på siden.
Alle pærerne har en rigtig god beskrivelse, af farvesammensætningen og hvad de forskellige farver er godt for. Det er jo trods alt ikke helt billige pærer, så man skulle jo gerne have den som passer bedst til ens behov.
Hvis man ikke har set hvordan det ser ud når de lyser, så kan man jo lige klikke på linket oppe i højre side, som hedder: "Hvad er peak" der er et billede af lyset, så kan man jo altid se om man tror at det er noget som et par flyveegern ville være glad for at kigge på :roll: :lol:

http://billiggro.dk/
Med venlig hilsen
Erna

sabine

takker

Indlæg af sabine » 7/11/2012 kl. 19:05

takker igen

sidst da var det jo så let, da havde jeg sådan nogle, i det rum jeg brugte en del, men orkideerne var i næsten alle de andre rum, så det passede jo fint,
men det duer bare ikke her ,,,, og man tænker jo på at alle partner skulle stortrives
mvh sabine

sabine

Indlæg af sabine » 7/11/2012 kl. 19:57

jamen Erna

nu skal jeg då passe på at jeg ikke køber en til dyrene også ggg

den til orkideer ser på billede ud til at passe med den ( i farven) fuldmåne pære ( gløde pære fra exe-tera) jeg plejer at have kørene over flyveegerne, natten over ,,,,ggg

så skal der designes skærme så det ikke genere orkideerne om natten ,,,
mvh sabine

Jacob Tychsen
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Lys der virker 100%

Indlæg af Jacob Tychsen » 8/11/2012 kl. 12:42

Jeg syndes i skal se det he, Det er på knap 3 måneder
7 stk. rødder
3 stk. grene.

Venlig hilsen
Jacob Tychsen
www.billiggro.dk
Vedhæftede filer
_DSC0002 (1) (Kopier).JPG
_DSC0002 (1) (Kopier).JPG (114.23 KiB) Vist 4585 gange

sabine

hmm

Indlæg af sabine » 9/11/2012 kl. 12:53

jamen så kan jeg godt se at det er en alletiders ide jeg fik at ville prøve

ikke fordi jeg klager med mine exo_tera pære, kan ikke styre mine planter aligevel, købte en af hans for ca 4½ måned siden og fik at vide at den først ville blomster om ca 1-1½ år findt passer mig udemærket ,,, men ved ikke lige hvad der gik galt, for nu har den 3 skud fra bassis den største er ca 17 cm og den minste er ca6½ cm og ikke nok med det så har den også en blomsterstængel på 56 cm med knopper der er ved at springe ud, og dem der først skulle være plantet om om ca 2 år bliver desvære nok til foråret, eller så er potterne krympet meget
eller så er det ukrudt som en af mine exer ( han var selv skyld en del af de ca 87 skt samling jeg havde, da vi var sammen ) kalder orkideerne,, da de groede ud af potterne så hurtig,,,

det er kun pga mine egern flyveegern kommer hjem og skal være i samme rum

men jeg kan så også se en anden fordel ved de led pære,,, billiger i strøm= så kan men have flere pære det den elforbrug man har nu,,,
flere pære = :oops: flere orkider

hmm nu skal der nok laves om så der er plads til dem ggg

:roll: hmm god eller dårlig plan ggg :lol: god
mvh sabine

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 9/11/2012 kl. 16:23

Det er da dejligt hvis orkideerne virkelig kan trives, gro og blomstre.
Sommetider kunne jeg da også ønske at der var lidt mere fart på mine.
Jeg er bare så glad for mine orkideer, jeg kan godt lide at kigge både på nye lækre rodspidser, dejlige grønne blade og så selvfølgelig prikken over i`et blomster i forskellige farver. Den fornøjelse måtte jeg jo undvære , hvis det hele fik et lyserødt eller blåligt skær på grund af ledlyset, så jeg må nok hellere nøjes med det lys jeg har. :lol:
Med venlig hilsen
Erna

sabine

Indlæg af sabine » 9/11/2012 kl. 17:12

hej Erna

når mine ledlys kommer hjem (skal lige finde ud af hvilkne jeg skal bruge) så ville jeg da stadig have hver og enkel af mine orkideer i hånden hver dag, jeg har da mine potter og blokke oppe for at vende og dreje for at kigge dem i dybden efter det mindste, og sætter dem nøjagtig ned på deres pladser og i den retning/drejning de stod i.. samt mit hygge hjørne( der hvor jeg sidder med pcen eller læser,og en kop kaffe/te) hvor jeg så flytter dem der blomstre hen, ville jeg da stadig køre med mine exo-tera pære da de ikke genere dyrene der,,,, og kl 7 morgen der er de gået til ro det er bare mellem fra det bliver mørkt ( dyrene vågner ca kl 18 ) og til lyset slukkes kl 21 ( ved planterne) der er jo dempet lys ved dyrene , til jeg går i seng så jeg da også kan nyde dem, når jeg er i nærheden af dem, så de ca 3 timer om dagen (i det område ved dyrene) kan man da overleve med farvet lys,,,,
mvh sabine

Brugeravatar
Erna

Indlæg af Erna » 9/11/2012 kl. 21:47

Hej Sabine
Jamen hvis man har indrettet det på en måde så man ikke hele tiden skal kigge på lyserøde planter, så er det da dejligt. Jeg har så bare ikke mit indrettet på den måde, og mit plantleys er tændt hele dagen, når og hvis det er overskyet og mørkt i vejret, fordi jeg får meget lidt dagslys ind af mine små vinduer, derfor synes jeg desværre ikke at jeg kan bruge ledlamperne. Jeg kan jo godt se at de både er effektive og meget strømbesparende. Held og lykke med dit projekt, jeg glæder mig til at se nogle billeder af dine fine planter :lol:
Med venlig hilsen
Erna

sabine

Indlæg af sabine » 9/11/2012 kl. 22:12

billeder skal nok komme, men min pc driller i øjeblikket angående bl billeder
der må i lige vente til min itsuporter/ computer ven har kigget på min pc

og angående forsøget skal i nok høre fra mig når det går/ er gået igang indretter lige et værelse til det samt finde nogle orkideer der er så ens som muligt til det når det skaql lave så skal det også være lavet ordenligt ellers duer det ikke
mvh sabine

Besvar