Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

SUPERthrive?

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Besvar
Tove
Geografisk sted: Horsens

SUPERthrive?

Indlæg af Tove » 27/2/2013 kl. 10:43

Er der nogen her der bruger vidundermidlet SUPERthrive? jeg har et par efterhånden ældre orkideer, som er ved at brænde lidt ud og tænkte, det måske kunne sætte lidt skub i dem :wink:
Jeg har læst mig til, at der blot skal en enkelt dråbe til 4 l vand. Bruges det året rundt og fremmer det både rødder og bladvækst? og er det en god ide at bruge det generelt til alle planter?
Hilsen Tove

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 1/3/2013 kl. 10:10

Jeg bruger Superthrive når jeg husker det.
Der er forskellige doseringer, hvis man bruger den som hedder 1 dråbe til 4 liter vand, så bruger man det hele tiden, det er beskrevet som vedligeholdelse af sunde planter.

Hvis du skal sætte mere gang i planter som har det lidt skidt, så er der andre doseringer, som så bruges enkelte gange.

Jeg tror at jeg måske har en tendens til at glemme at bruge det, fordi jeg ikke synes at jeg kan se nogen forskel hvis jeg bruger det eller ej, men jeg har så også brugt vedligeholdelsesdoseringen.

Jeg var lige begyndt at bruge det igen for ca. 1 måned siden, og da jeg blander vand til mit minidrivhus i mindre mængder end 4 liter, så havde jeg jo fået en stærkere blanding. Planterne gror og sætter nye rødder ( men jeg ved ikke om de ville have gjort det alligevel ) til gengæld gror mit mos helt vildt i forhold til hvad det har gjort før, så jeg er nødt til at klippe det ved nogle af planterne så de ikke forsvinder i dybet. Så mon ikke planterne også nyder godt af den dosering.

Det skulle jo fremme både rødder og bladvækst, det indeholder blandt andet et roddannerhormon.
Med venlig hilsen
Erna

Tove
Geografisk sted: Horsens

Indlæg af Tove » 5/3/2013 kl. 13:03

Tak Erna for den fine beskrivelse - fik i dag åbnet flasken og efter bedste vis afmålt en dråbe..... :D så må vi se, hvad der sker, nok ikke mirakler. Som jeg har forstået det, kan det bruges hele året og svider ikke rødderne efter f.eks omplantning, som gødning kan gøre.
Efter en omgang maveinfluenza er det lige før, jeg selv kunne trænge til lidt krudt også, men det lugter ærlig talt lidt for mystisk..... :roll:
Hilsen Tove

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 6/3/2013 kl. 13:08

Jeg tror bestemt ikke man svider rødderne hvis man bare holder sig til de angivne doseringer, det er ikke ment som at det skal bruges i stedet for gødning, men det ved du sikkert allerede. :lol:

Jeg læste om en som troede at en dråbe var det samme som en ml. så han var godt gal i skralden over at hans planter ikke fik det så godt, han havde brugt 2o gange så meget som han burde have gjort. :shock:

Ja, måske lugter det lidt mystisk. Jeg bliver ved at bilde mig ind at det lugter som et eller andet fra havet. Måske en af de dersens vaskesvampe, som lige er hevet op af Røde Havet. Jeg kan ikke finde ud af det, og det er mange år siden jeg har sniffet til en af svampene, og det er faktisk svært at huske hvordan noget dufter. Mystisk eller ej, jeg kan faktisk godt lide lugten/duften. :lol:
Med venlig hilsen
Erna

Besvar