Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Sommerophold

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Besvar
engelquist
Geografisk sted: Karise
Kontakt:

Sommerophold

Indlæg af engelquist » 31/7/2013 kl. 08:10

Mine orkideer (undtaget phalaenopsiserne) er røget på sommerophold på min sydvendte terrasse- for at beskytte imod den skarpe sol og vinden, har jeg bygget et lille shelter af 50x50 hobbylister, armeret klar folie og grønt skyggenet...
Her står de og nyder sommeren med to daglige overbrusninger, og et dyp i spanden efter behov...
Jeg har strøget sneglegift ud omkring planterne for at forebygge de når op i potterne.
WP_000477.jpg
WP_000477.jpg (116.31 KiB) Vist 1273 gange
WP_000481.jpg
WP_000481.jpg (111.98 KiB) Vist 1716 gange
Når det begynder at blive lidt køligere om natten, har jeg en plexiglas forsatsrude som jeg kan montere på fronten af shelteret, så det holder på varmen om nætterne til efteråret.
Med venlig hilsen
Bo Engelquist
www.engelquist.dk

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Re: Sommerophold

Indlæg af Erna » 31/7/2013 kl. 15:17

Det ser jo fint ud :lol: Har du folie på alle siderne? Hvor varmt bliver der i dit shelter når solen skinner?
Med venlig hilsen
Erna

engelquist
Geografisk sted: Karise
Kontakt:

Re: Sommerophold

Indlæg af engelquist » 31/7/2013 kl. 16:31

Erna skrev:Det ser jo fint ud :lol: Har du folie på alle siderne? Hvor varmt bliver der i dit shelter når solen skinner?
fronten er helt åben, bortset fra skyggenettet, så der er masser af frisk luft til planterne i løbet af dagen :) det er kun på de kølige nætter, det er lukket helt...
Med venlig hilsen
Bo Engelquist
www.engelquist.dk

Besvar