Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

vinterplads for orkideer - lys

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Besvar
Hexia

vinterplads for orkideer - lys

Indlæg af Hexia » 14/10/2013 kl. 00:13

Hejsa

sad og læste indlægget "Indretning af "vinterplads" for orkideer" og spekulerede lidt på om jeg kunne udnytte min reol til en vinterplads... og sad så og kiggede lidt på lysstofrør.
kan se der er bred enighed om et phillips/osram t5 farvekode 865... har et amartur til rør på de her 60 cm som jo er de 18 watt ca.
spg er om det er nok/for meget til en vinter hylde på ca h:100 x b:100 x d:30. temp i rummet er ca 18-22 grader.

har tænkt på Phal. og cattleya. under lyset og så lys i ca 12-14 timer?

mvh Jesper

Hexia

Re: vinterplads for orkideer - lys

Indlæg af Hexia » 14/10/2013 kl. 23:25

hmm kunne forstå på Christian fra OrkideImperiet at jeg skulle op på 4 rør af den kaliber for at det gjorde tricket, så det bliver et større projekt :)

Besvar