Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

LED Dyrkning

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Besvar
Brugeravatar
coz2001
Geografisk sted: Espergærde

LED Dyrkning

Indlæg af coz2001 » 15/10/2013 kl. 17:48

Vil lige vise jer mit seneste kunstlys projekt, 2x35W led lamper til dyrkning/tilskuds lys, jeg har købt dem hos Christian i Orkideimperiet, når nu han køre en intro pris på dem var det svært ikke at slå til,
en fed feature er de har et 240V stik i toppen så de kan serieforbindes hvis man skal have et langt bord belyst eller har mere end en, man skal lige vende sig til måden lyset fra led rammer på i forhold til feks. sparepære da lyset ikke reflektere rundt, men er meget retnings bestemt, men det kan klares ved at sætte store/høje planter i midten og små ude i sidderen.

Bordet er fra Porsa det samme som man bygger akvarieborde af, jeg lavet det 120X60cm og 30cm i højden, det var min mening af købe et billigt bord fra ikea, men så grev det om sig, hehe.

Billede
Billede
Mvh
Christian

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Re: LED Dyrkning

Indlæg af Egon K P » 16/10/2013 kl. 00:33

Det ser da ud til, det er en kraftig belysning, du har fået der! Er der nogen, der mangler lys, så er det da en god ide at snuppe introduktions-prisen med. :D
Mvh Egon

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 17/10/2013 kl. 13:30

Det ser vildt godt ud :D
....og endnu mere med det bord, end hvis du havde valgt et Ikea bord :wink:
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Brugeravatar
coz2001

Indlæg af coz2001 » 17/10/2013 kl. 19:32

Tak skal du have Jimmy. :)

Billeder og kunstlys er ikke gode sammen, lyset er heller ikke så lilla i virkeligheden, men jo der er blus på det er jo også det eneste de får.
Mvh
Christian

Brugeravatar
Erna
Geografisk sted: Skibby

Indlæg af Erna » 18/10/2013 kl. 11:22

Det ser godt ud Christian :lol:
Hvor meget kom "bordet" til at koste?
På de to korte sider, er alurørene lavet af hver to stykker og så samlet med et 3 grens fladt samleled ( som de lodrette rør så sættes på) ? Eller hvordan? Er bordpladen også fra Porsa?

Hmmm, jo mere jeg sidder og kigger på det, jo mere minder det i udformningen om det garderobestativ på hjul med skohylde, som jeg har stående. Lige afsted til genbiksen med tøjet :lol: :lol: og så en større plade lagt ovenpå skotøjshylden. Det skulle nok kunne gå an, så kan stangen til lyset endda stilles i højden. Stangen må også kunne bruges til at hænge hængepotter på, så det hele bliver udnyttet.
Med venlig hilsen
Erna

Brugeravatar
coz2001

Indlæg af coz2001 » 18/10/2013 kl. 17:48

Bordet kostede 1200kr. Ja de er samlet med et 3 grens fladt samleled og juster fødder/skruer til benene, pladen er også fra porsa og er meget dyr mener de ville have 600-700kr. for det stykke, det ville jeg ikke give, men hun var så vil med min ide at jeg fik den til samme pris som en laminat til ca. 185kr.

Det lyder til en rigtig fin ide med dit garderobestativ, ja ud med tøjet orkider går jo ikke med tøj, glæder mig til at se hvad du kommer op med, spørg endelig hvis jeg ikke har svaret på det hele. :wink:
Mvh
Christian

Besvar