Grillspyd og plastpotter
I forsommeren bestilte jeg (igen) lidt planter hos Orchids and More.
Dér i firmaet bruger de grillspyd af bambus til at holde planterne fast i plastpotterne: Spyddet mases gennem pottesiden lige under ’randen’, føres over plantens ’rhizom’, og så ud gennem den modsatte potteside.
Denne gang bemærkede jeg en anden brug af grillspyd, nemlig lodret fæstning af et eller flere grillspyd, så planten også får lodret støtte.
Og nu har jeg selv forsøgt mig – se snapshot af to ’dummies’.
Jeg synes, at det går bedst med plastpotter af nogenlunde styrke – ikke de helt slasket bløde – og hvis hullerne laves (med en syl) før planterødder og kompost kommer på banen. Lodrette grillspyd sætter jeg i før, de vandrette naturligvis efter potningen.
De grillspyd, der består at bambusstængelens yderside, har langt den bedste holdbarhed.
Mh Christian Schousboe
PS: Hvis der skønnes at være brug for øget stabilitet, plejer jeg at lægge en (kalkfri) sten i bunden af potten.
Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.
Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.
Egon & Henrik
Grillspyd og plastpotter
-
- Kontakt:
Grillspyd og plastpotter
- Vedhæftede filer
-
- Grillspyd og plastpotter.jpg (102.67 KiB) Vist 7158 gange