Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Ventilations anlæg til drivhus

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Besvar
sofiepigen

Ventilations anlæg til drivhus

Indlæg af sofiepigen » 1/4/2015 kl. 06:12

Hej med jer alle :)

Jeg skal bruge et par kloge ord omkring ventilationsanlæg til et større drivhus. Er der nogle mærker eller opsætninger, der er bedre end andre? Min værre halvdel anbefalede mig at kigge på http://kgk.dk/produkter/luftrensere-ion-anlaeg.html, men jeg er ikke sikker på, at det er den rette løsning. Drivhuset er 11 x 4,3 meter.

tbpedersen

Re: Ventilations anlæg til drivhus

Indlæg af tbpedersen » 1/4/2015 kl. 06:18

sofiepigen skrev:Hej med jer alle :)

Jeg skal bruge et par kloge ord omkring ventilationsanlæg til et større drivhus. Er der nogle mærker eller opsætninger, der er bedre end andre? Min værre halvdel anbefalede mig at kigge på http://kgk.dk/produkter/luftrensere-ion-anlaeg.html, men jeg er ikke sikker på, at det er den rette løsning. Drivhuset er 11 x 4,3 meter.
Det er et godt spørgsmål. Der findes masser af muligheder for ventilation. Hvis der er tale om orkideer, skal du huske, at der skal en vis luftfugtighed til. Måske er en af maskinerne der den rette løsning, men hvis jeg var dig, ville jeg ringe til dem og høre dem ad. De har formentlig en vis teknisk indsigt i hvad de kan bruges til.

PA48
Geografisk sted: Brøndby

Indlæg af PA48 » 3/4/2015 kl. 18:14

Jeg synes det lyder mærkeligt at skulle have luftrenser til et drivhus.
Det man har brug for er udluftningsvinduer så temp. ikke bliver for høj når solen skinner.
Jeg har 2 stk. vindusåbnere i et 16 m. drivhus og det fungeret i 30 år.
Drivhus 11 x 4,3 meter skal have ca. 4 stk udluftningsvinduer.
MVH Per

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 18/4/2015 kl. 07:55

Frisk luft er godt, men kan jo ikke bruges hele året. Vi har sådan en stor turbine agtig ting tror den hedder ms princess, lavet til at tåle fugt. Og så har vi en Jay forøger, som dog ikke ere blevet sat op, med den har i kombination med ventilator små vanddysser så den kan indhylle drivhuset i en lille regn tåge.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Besvar