Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Plantning i vinkork

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Besvar
Kevin

Plantning i vinkork

Indlæg af Kevin » 18/8/2015 kl. 16:50

Jeg har lige læst en lille artikel, fra en svensk herre der planer sine orkideer i vinkork.
Synes det ser super flot ud og har faktisk en hel pose vinkork.
Men er der nogle der har prøvet at plante i vinkork?
Vil jo gerne høre lidt om hvordan det evt. Er gået.
Jeg er ret ny i det her orkide hejs;-)
:D

Brugeravatar
Dendrobios
Geografisk sted: Aarhus

Re: Plantning i vinkork

Indlæg af Dendrobios » 24/8/2015 kl. 17:19

Hej Kevin :D

Jeg har ingen erfaring med vinkork og kan derfor kun gætte, desværre..

Jeg forstiller mig, at vinkork alene er et tvivlsomt medie, da kork vel ret beset ikke suger særlig godt og fordampningen formentlig sker lidt for hurtigt for de fleste orkideer.
For at gøre vinkorken våd nok, skal den vel ligge i vand i en del timer, det vil kræve at planten skal fjernes hver gang da rodnettet ikke tåler den behandling :?: Alternativt skal korken måske indrettes så det har mulighed for at suge vand fra et mindre reservoir, så det kan holde sig nogenlunde fugtigt permanent.

Som sagt jeg er ikke ekspert på dette område, jeg kan kun gætte, men det kunne da være rart hvis du laver lidt opdateringer herinde på forsøget, så vi kan tage ved lære :D
mvh Henrik R

Besvar