Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Omvendt osmosevand

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Besvar
Brugeravatar
ChristianMPJ
Geografisk sted: Nykøbing Falster

Omvendt osmosevand

Indlæg af ChristianMPJ » 6/2/2017 kl. 07:39

Hej jeg har lige købt mig et omvendt osmose anlæg men før jeg begynder at bruge det ville jeg gerne lige hører om der om der er noget jeg skal være opmærksom på eksempel pH værdi ? Eller andet :)
Er kun interesseret i de Botaniske orchideer

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Omvendt osmosevand

Indlæg af Egon K P » 6/2/2017 kl. 08:16

Hej Christian.

Der følger vel en vejledning med, som fortæller hvor tit du skal rense membranen. Det skal gøres med jævne mellemrum på den måde, der er beskrevet i vejledningen. Og skal den stå ubrugt et stykke tid, så skal den også renses, inden den holder pause. Ellers risikerer du, at membranen går i stykker. Så kan jeg ikke lige huske mere, jeg skulle være opmærksom på, da jeg for flere år siden købte et lille anlæg.
Mvh Egon

Brugeravatar
ChristianMPJ
Geografisk sted: Nykøbing Falster

Indlæg af ChristianMPJ » 6/2/2017 kl. 12:39

Jeg tænkte mere på om bare direkte kunne bruge vandet eller om jeg skal tilsætte noget andet til det før det må bruges?
Er kun interesseret i de Botaniske orchideer

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 6/2/2017 kl. 13:37

Jeg regner med, at dit anlæg skal kobles på en vandhane, så du renser det for kalk mm.. Sådan fungerede mit. For hver liter vand jeg fik som osmosevand, fik jeg 4-5 liter spildevand, som jeg dog brugte i haven. Vandet kan bruges uden tilsætningsstoffer af nogen art, men tilsætter du gødning til vandet, bør du måske iblande lidt vandhanevand til det. Er vandet "for" rent, så kan ph-værdien måske forrykke sig en del, hvis der ikke er noget til at modsvare gødningen.
Mvh Egon

Besvar