Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Uganda Vermiculite

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 20/8/2009 kl. 22:01

Jeg har set gennemsigtige potter i Plantorama. Ellers ville prøve diverse havecentre
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Brugeravatar
Sus
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Indlæg af Sus » 21/8/2009 kl. 09:01

kennethjohannsen skrev:Jeg har et par planter jeg gerne vil prøve det på, jeg skal bare have fundet nogle gennemsigtige potter..
Dem er der ikke nogen der ved hvor man kan købe..??
Lars Jensen fra falster har også et super godt udvalg i mange forskellige str. de er så ikke HELT gemmensigtige men sådan lidt mælkede i det men i god kraftig solid plast i modsætning til mange af dem vi køber planterne i som nogengange revner...Og her virker de fint.

De kan sagtens sendes og han har jo samtidigt et rigtigt godt udvalg af andre gromedier, planteskilte til mærkning med dato osv. osv. :)
MVH Sus
APK (AnonymePhalomanersKlub)
Der er altid plads til en til :D

kennethjohannsen

Indlæg af kennethjohannsen » 1/4/2010 kl. 13:41

Update:

Ja jeg snakkede om at sætte nogle planter i vermiculite for noget tid siden..

oncidium og cattleya røg i hver sin potte.

Billede
Billede

Sådan ser rødderne på cattleyaen ud :D Og det er noget af en forbedring, der var ikke rigtig nogen rødder efter ½år i greenmix...

Min oncidium voksede også meget og fik mange rødder i vermiculite, men den er ligesom gået i stå... Jeg er ikke sikker på om det er mediet eller min skyld..

Men jeg tror nu den cattleya er ret glad for at stå i vermiculite.. :D

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 1/4/2010 kl. 15:43

Ja, det du viser frem der, det er da helt klart noget rod, til med noget flot rodvækst. :wink: Ingen tvivl om, at det er godt til Cattleyaen.
Mvh Egon

Hans Jørgen Staugaard
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 1/4/2010 kl. 23:42

Ja man kan da ikke sige andet end at den trives i det medie.
Hvor har du fået det fra, jeg havde ikke held til at få fat i noget for et år siden, jeg ville blot have en mindre portion til at prøve det af, på en plante eller 2.
Hans J.
Rødovre

kennethjohannsen

Indlæg af kennethjohannsen » 2/4/2010 kl. 07:00

jeg fik en pose da jeg gik på gartnerskole.. ;)

Ellers har vi også noget på mit nuværende arbejde, der kan jeg nok skaffe noget, hvis det har int.
Smid mig evt en pm..

Brugeravatar
Ellen
Geografisk sted: Skive

Indlæg af Ellen » 2/4/2010 kl. 13:47

Tjekke denne hjemmeside:

http://www.fimbul.dk/Priserne.htm

Du kennethjohannsen, kommer du til Brædstrup?? Måske kunne der laves nogen aftaler i denne afbindelse.

Jeg kunne også tænke mig at teste produktet.

kennethjohannsen

Indlæg af kennethjohannsen » 2/4/2010 kl. 18:24

Nej jeg kommer ikke til brædstrup..
Men kan være nogle af dem der kommer evt gider tage noget med... Men det må i jo lige finde ud af.. :)

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 7/4/2010 kl. 20:49

Kenneth

det ser jo KANONT UD tillykke med de flotte resultater :P
MVH Sus

kennethjohannsen

Indlæg af kennethjohannsen » 13/5/2010 kl. 01:17

hej igen.
Det nye skud der kom på min cattleya er nu større end alle de andre skud.. :)
Havde håbet lidt på en blomst, men det må blive næste omgang så :)

Billede

billedet er lidt kornet, men i kan vel se hvor stort det er :)

mvh

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 13/5/2010 kl. 03:17

Det nye skud er jo slet ikke færdigt med at vokse ud endnu! Den kan sagtens nå at sætte en knopskede! :wink:
Mvh Egon

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 13/5/2010 kl. 12:44

Her kan i få det :

Jeg linkede til planteliv i starten af indlægget men går ikke ud fra der er flere der læser det først skrevede mere...I kan få det her og ellers linker de til deres forhandlere

http://www.planteliv.dk/Default.asp?lg=1

Hvis du ikke har mulighed for at besøge en af vores forhandlere (se herunder), så sender vi gerne.

Vi tager intet ekspeditionsgebyr

Send en Email til info@planteliv.dk med din adresse og med angivelse af antal poser, kornstørrelse og antal liter.
Du modtager en faktura sammen med leverancen, som du f.eks. kan betale over netbank.

Priser

3 liter "fin" til potteplanter, frø- og plantestarter: kr. 42,-

10 liter "fin" til potteplanter, frø- og plantestarter: kr. 85,-

20 liter "fin" til potteplanter, frø- og plantestarter: kr. 139,-

3 liter "grov" til orkideer, krybdyr og padder: kr. 42,-

10 liter "grov" til orkideer, krybdyr og padder: kr. 85,-

20 liter "grov" til orkideer, krybdyr og padder: kr. 139,-

Prisen er pr. pose incl. moms (+ porto )
MVH Sus

Vetter
Geografisk sted: Snekkersten

Indlæg af Vetter » 17/5/2010 kl. 10:12

Ja det ser fint ud og der findes jo mange gromedier som kan bruges, så det ene kan jo være lige så godt som det andet. Vigtigst er jo bare om man kan finde balancen med vanding-gødning-luft til rødderne osv.

Jeg har ikke selv prøvet dette, selvom det kunne være fristende ud fra dine resultater og billeder, men nu forsøger jeg mig med leca istedet for.
Jeg kommer snart med nogle billeder.

I øvrigt kan Uganda Vermiculite også købes her:
http://www.bh-froe.com/ZC/index.php?mai ... ae7d1a26d8

Et sted som er nemt - hurtig - god betjening og rimeliget billigt i forhold til mange andre danske web steder. Jeg har selv handlet der et par gange.

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 17/5/2010 kl. 22:15

Jeg har gode erfaringer hvor man blander lega med alm. bark granulat og herefter tilsætter Uganda "guldet" også småplanter er glade for det gyldne granulat sammen med lidt perlilte, fint barkmedie og spagnummos man finder hurtigt ud af hvad planten best kan lide syns jeg da rødderne har det med at gå efter det medie der passer planten bedst :)

Jeg syns du skal lade dig friste evt. afprøve en 3 L pose og se hvad du syns om det efter nogle måneder :) Jeg gir det stadig 5 ud af 5 stjerner man skal lære det at kende ligesom alt andet granulat :)
MVH Sus

Besvar