Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Keiki kemisk fremstilling

Diskussion af vandforbedring, indretning af vindueskarm/udestude/drivhus, skygning og andre "tekniske" emner.
Brugeravatar
Kim
Geografisk sted: Viby J (Århus)
Kontakt:

Indlæg af Kim » 11/9/2007 kl. 17:04

Egon K P skrev:Hej Kim.

Jeg kan se, at du er i tvivl om, hvorvidt du kan bladgøde de små. Kunne du ikke stægelgøde i stedet for. Jeg formoder, at blomsterstilken er ligeså modtagelig for gødning og vand, som bladene på de ny keikier, så måske skulle du prøve det. Så vil det jo gå fra blomsterstilken til keikierne.

Mvh Egon.
Ja, det er en ide, men min bekymring er at overdosere, g dermed måske slå stænglen ihjel, og dermed også keikierne :)

Jeg tror jeg lader dem vokse stille og roligt, så får vi at se om de overlever resten af efteråret, og vinteren :)
Mvh.
Kim

Brugeravatar
Sus
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Flere Pasta keikier :) og blomsterstængel

Indlæg af Sus » 12/9/2007 kl. 20:36

Jeg lægger også lige mine billeder ind selv om de ikke er halvt så gode som Kim´s *ss*

Jeg fik det den 14-15/08 og mener jeg smurte ind 2 dage efter :)
Vedhæftede filer
keiki_pasta_03.jpg
keiki_pasta_03.jpg (28.35 KiB) Vist 8323 gange
keiki_pasta_02.jpg
keiki_pasta_02.jpg (14.46 KiB) Vist 8323 gange
keiki_pasta_01.jpg
keiki_pasta_01.jpg (22.98 KiB) Vist 8323 gange
MVH Sus
APK (AnonymePhalomanersKlub)
Der er altid plads til en til :D

Brugeravatar
Kim
Kontakt:

Indlæg af Kim » 12/9/2007 kl. 22:01

Hej Sus.
Der er da også godt gag i dine, men jeg tror det har meget at sige med temperaturer og fugtighed, specielt det første stykke tid, men nu få vi at se her til vinter, om de stadig vokser, eller om det går i stå.
Mvh.
Kim

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 12/9/2007 kl. 23:58

hmmm...

Tja det med temperatur osv. tror jeg har meget at sige...min luftfugtighed er laaaav...meget lav...også på badeværelset hvor den ene er fra..den hvorpå billedet man ser min hånd. Der ligger temperaturen på omrking 19 grader. nogen gange 28.

Blomsterdannelsen er fra et køligt men ikke koldt,nordvendt vindue ligeledes det sidste billede...og de er smurt ind samme dag med få min. mellemrum...jeg gik jo som bekendt lidt amok med den dejlige pasta :D jeg har masser af nodier der svulmer godt...men vil undlade at sætte billederne ind da mit kamera ganske enkelt er for ringe til det...men når jeg låner min venindes kan de ses på min 123 hjemmeside (jeg opretter en meny til dette foremål når billederne er taget) jeg har tilmed smurt igen igen da jeg syns det stampede lidt og der kom igen skub i nodierne.

Kan nu af erfaring ikke anbefale at klippe stængler af og derefter søgle dem til i snasket ;) gør det efter nodiet svulmer på denne måde tager de ikké for mange kræfter fra moderplanten. Man kan sagtens smøre dem ind lade dem sidde til de begynder at svulme og så klipe dem af og lægge dem i fugtigt spagnummos...det fungerer fint og nodierne vokser videre.

Gør man det omvendt altså klipper og smøre har jeg set 3 ud af 3 gange at det mugner/rådner :( men måske jeg bare har været uheldig.
Men det er da værd at tage med (har eksperimenteret lidt på Kvikly Phal. Hybrider )
MVH Sus

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 6/10/2007 kl. 21:11

Nåh...Kim

Hvordan går det med dine keikier ? Her går det sjovt nok op og ned....den keiki hvor min hånd ses er begyndt at visne lidt ned men skyder en ny ved siden af 3 stængler er klippet af og lagt i en ny "drivkasse" det ser ud til at virke og gå meget hurtigere end jeg havde regnet med.

Nogen er ligesom forklumpede og truer med at blomstre i knold :lol: og en ser ud til at lave 3 gange keiki + 6 blomster fra et og samme nodie der er svulmet og blevet til blomsterstængel de nydannede sovende nodier er så imed stilken voksede kommet i berøring med pastaen og ser ud til at blive til blade :shock: :o så det er da ret sjovt.
MVH Sus

Brugeravatar
Kim
Kontakt:

Indlæg af Kim » 7/10/2007 kl. 10:54

Hej Sus.
Tja, det går ikke særligt stærkt mere. Den ene er visnet, ved ikke helt hvorfor, mens den anden ser ud til at stå lidt stille, så det kan være der først kommer skub i den her til foråret igen :)
Mvh.
Kim

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 1/8/2008 kl. 17:13

Gad vide om vi ikke kan lokke Kim frem fra skabet ved at hive den her frem igen :wink:

Jeg vil da gerne se lidt billeder hvis det er muligt...Jeg skal nok selv lægge mine ind når PC får det bedre.
MVH Sus

Brugeravatar
Kim
Kontakt:

Indlæg af Kim » 2/8/2008 kl. 11:29

Sus skrev:Gad vide om vi ikke kan lokke Kim frem fra skabet ved at hive den her frem igen :wink:

Jeg vil da gerne se lidt billeder hvis det er muligt...Jeg skal nok selv lægge mine ind når PC får det bedre.
Tja, det er desværre dårlige nyheder, da mit hjem er så varmt og tørt, har det ikke været muligt at få keikierne til at overleve.
Så efter de begyndte at komme frem, og lave blade. Så mistede moderplanten en masse overskud, og keikien begyndte at gå i stå.
Til sidst blev de for tørre og døde. Moderplanten er dog ved godt mod, og blomstre som den plejer, selvom alle mine orkider kræver ekstra pleje i mit varme hjem :)
Mvh.
Kim

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 2/8/2008 kl. 12:24

Ej altså øv hvor trist.

Jeg har lige sat et nyt hold igang.

Du må ud og finde dig et lille akvarie med amatur. Eller et terrarie jeg har lige købt et rigtigt billigt et på dba.
MVH Sus

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Nogen Af Mine Keikiér

Indlæg af Sus » 13/8/2008 kl. 20:13

Hej Alle

Så har jeg et par billeder af i mine øjne et par vellykkede Keiki´s

Jeg har nu klippet nogen af dem af og plantet dem ud i spagnummos og nogen sidder stadig på moderplanten.

Næste hold vil jeg prøve at komme i Uganda Vermiculilte men der går jo et par md. eller 5 før de er store nok. Så det vare lidt med billederne af det.

Som i kan se er der mere end en plante i hver potte...de er meget meget tæt vokset sammen så at skille dem vil nok blive til deres undergang...Så de får altså lov til at blive sammen og sikke en blomstring det måske så kan blive :D
Vedhæftede filer
AKV128_01 - Kopi.jpg
AKV128_01 - Kopi.jpg (80.32 KiB) Vist 3706 gange
keiki_pasta_05 - Kopi.jpg
keiki_pasta_05 - Kopi.jpg (52.96 KiB) Vist 7305 gange
AKV128_02 - Kopi.jpg
AKV128_02 - Kopi.jpg (81.15 KiB) Vist 7305 gange
MVH Sus

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 13/8/2008 kl. 22:20

Hvis du bliver ved med at lave keikier i det tempo, Sus, så er det vist ikke terrarier du skal kikke efter på dba. Har du overvejet 200m² store drivhuse? :lol:
Mvh Egon

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 13/8/2008 kl. 22:42

Hi Hi Egon

Du siger bare til hvis du hitter en gavmild sponser :lol:

Men tak :P jeg syns det er super resultat og mit 128 L akvarie er perfekt til "nurseri"
MVH Sus

Hans Jørgen Staugaard
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 14/8/2008 kl. 21:25

Hej Sus

Det ser rigtigt godt ud med dit akvarie, har du fulgt lidt med i hvad der sker i Sverige. De har jo sat det i system så man kan købe eller bygge hele skabe til orkide dyrkning, så kan du dyrke helt små mini orkideer på klods i disse skabe i stuen.

Hej Kim

Det er rigtigt rart at høre fra dig igen. Har du prøver keike pastaen på hvilende øjne, så du får mere tilvækst på disse, eller kan styre tilvæksten?
Hans J.
Rødovre

Brugeravatar
Sus
Kontakt:

Indlæg af Sus » 17/8/2008 kl. 18:35

Hej Hans

Nej det har jeg ikke set men har faktisk tænkt den tanke....eller tænkt næsten den tanke.
Jeg ville købe sådan et lille væg drivhus (det stod til 998 i JemOgFiks i foråret) og så sætte polykabonat i bund og bagpå så man kan spraye lige så tosset man vil uden bagefter at skulle tørre div. vindueskarme/gulve af :lol:

Men jeg havde lidt betænklighedder ved det og kom fra det igen...men jeg får brug for et godt sted her til vinter så måske jeg er heldig de stadig har et enkelt tilbage. Det må lige op på husråd :)
MVH Sus

Hans Jørgen Staugaard
Geografisk sted: Rødovre

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 17/8/2008 kl. 23:36

Mads har jo også et ret flot skab, du kunne jo gå tilbage og se hvilke erfaring han har. For ventilation og luft fornyelse er utroligt viktigt, så der ikke skabes råd. Ellers bygger Agatyr også på et, som han har lagt ind på forummet. Så det er jo ikke fordi vi ikke kan, men der er som sagt, rigtigt gang i den udvikling i Sverige. På udstillingen i Sofiero i foråret, kunne man se flere.
Hans J.
Rødovre

Besvar