Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Botanisk Haves Dag

Kender du til et orkide relateret arrangement så skriv om det her, så kan det jo være at andre bliver inspirerede til at deltage.
Besvar
Hans Jørgen Staugaard
Geografisk sted: Rødovre

Botanisk Haves Dag

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 17/8/2012 kl. 22:48

Søndag den 9. sept. holdes der Botanisk Haves Dag.
Der er åbent fra kl. 10 - 18. Entre 95 kr. Børn op til 16. år gratis.
I den forbindelse vil SOK have en orkideudstilling i et af drivhusene, ved cafeen ud mod Ø.Farimagsgade.
Hans Christiansen vil ligeledes have en orkidudstilling og orkidesalg.
Om øvrige arrangementer se Botanisk Haves hjemmeside.
Hans J.
Rødovre

Brugeravatar
Hanne Ingerslev
Geografisk sted: Charlottenlund

Indlæg af Hanne Ingerslev » 18/8/2012 kl. 17:50

For nogen tid siden lavede EgonKP sjov med at man kunne lære at se 3D på aftenskole, og det fik mig til at tænke på: undervises der ikke i orkide-dyrkning på aftenskolerne. Jeg synes ikke jag har set det, men jeg skal måske bare lede????? Det må da være oplagt??? :shock:

Hans Jørgen Staugaard

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 18/8/2012 kl. 23:55

Jeg ved ikke om aftenskolerne gør dette, har dog set at der har været besøg hos Hans Christiansen med dette emne.
Men klubberne gør deres bedste for at udfylde dette behov, spørgsmålet er så blot om i syntes vi gør det rigtigt, der er vi altid lydhøre for forslag.
Men da vores medlemsskare er meget blandet og vi bestræber at der skal være noget for alle, vil det kun blive enkelte gange om året.
Men det var vel værd at overveje at lave et kursus der opfylder dette behov.
Hans J.
Rødovre

Brugeravatar
Hanne Ingerslev

Indlæg af Hanne Ingerslev » 19/8/2012 kl. 00:33

Hvis jeg så et kursus hos FOF eller HOF eller hvad de nu hedder, ville jeg da melde mig lynhurtigt. Jeg ser, at der er megen viden at hente her og andre steder på nettet. Men en systematisk undervisning ville da være vidunderlig.

Er der ikke nogen der har lyst til at gøre det? Jeg har lidt kontakt med HOF.
Jeg har undervist der i Tai Chi, Qi Gong, Bliv fri for dit rod og En nemmere måde at blive gammel på. Det har været kæmpesjovt. Det er jo sjovt at undervise i noget man brænder for.

Selvfølgelig ville det først blive til foråret, men hvis nogen har lyst, ville der så også være tid til at forberede det. :lol: :roll: :lol:

Hans Jørgen Staugaard

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 19/8/2012 kl. 23:48

Ja du rammer nok det centrale i det spørgsmål, og det er hvem der har lyst, og om oplysningsforbundene syntes det er en god ide, og om det så kommer i dit nærområde.
Kluberne gøt nu meget på dette område, for eksempel vil Hans Christiansen komme forbi Lyngby og holde et foredrag om Cattleya, Laelia og Sophronitis. Jeg vil tro han vil gennemgå arterne for derefter at fortælle om hvordan man dyrker dem.
Det forgår torsdag den 13. september Lindegården, Peter Lundsvej 8, i Lyngby.
Som omtalt i tråden kommer vi også i Botanisk have den 9. september hvor du vil kunne få en snak med os.
Du kan også få os i tale på en orkideudstilling i Haslev den 29. og 30. september, det er dog noget længere væk fra din bopæl men herom senere.
Hans J.
Rødovre

Brugeravatar
Hanne Ingerslev

Indlæg af Hanne Ingerslev » 19/8/2012 kl. 23:58

Jeg vil glæde mig til alle de ting! Men jeg forstod på Hans Christiansen i dag ved det åbne hus, hvor jeg netop udtrykte, at jeg glædede mig til at høre ham tale om Cattleya, at han har et problem, fordi han er inviteret til Thailand på netop det tidspunkt. Vi må håbe han finder en løsning. :lol:

Hans Jørgen Staugaard

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 20/8/2012 kl. 22:37

Ja det må du da sandelig nok sig, for i så fald har vi da et problem :(
Hans J.
Rødovre

Brugeravatar
Hanne Ingerslev

Indlæg af Hanne Ingerslev » 20/8/2012 kl. 22:49

Tjae - jeg ved jo ikke hvor bindende Jeres aftale er. I gamle dage, da jeg holdt foredrag og havde aftalt et, kunne jeg søreme ikke lave om på det, med mindre jeg var hønesyg.
Hm- hvor godt kender du ham???? :roll:

Brugeravatar
LarsB

Indlæg af LarsB » 23/8/2012 kl. 10:35

Hej Hanne,

Jeg holder som gerne et kursus, men jeg har ikek rigtig nogen kontakter hos de folkeoplysende :D

Med venliog hilsen

Lars
Lars Bagge

Brugeravatar
Hanne Ingerslev

Indlæg af Hanne Ingerslev » 23/8/2012 kl. 10:58

Hej Lars - det lyder da rigtig godt. Jeg har kontakter til HOF, og vil prøve at forelægge ideen for dem. Tænker du dig et foredrag, eller en serie???

Jeg er interesseret i alt.

Venlig hilsen fra Hanne :lol: :lol: :lol:

monicakasandra
Kontakt:

Indlæg af monicakasandra » 23/8/2012 kl. 12:11

Jeg efterlyste også kursus for et års tid siden. Jeg vil med glæde melde mig på et kursus.

Ellers prøver jeg at suge alle de informationer til mig som jeg kan, her på forum eller spørge løs alle mulige steder 8)

Brugeravatar
helleasc
Geografisk sted: Veddinge Bakker, Vestsjælland

Indlæg af helleasc » 23/8/2012 kl. 12:12

Det kunne jeg godt være interesseret i også. Det er godt nok langt til hovedstaden for mig, men der findes vel også tog :wink:
Der ku' nok godt klemmes én mere ind :)

Facebookgruppe: https://www.facebook.com/groups/orkidesjov/

Brugeravatar
Hanne Ingerslev

Indlæg af Hanne Ingerslev » 23/8/2012 kl. 12:21

jae Jubi Jeg går videre med sagen :lol: :lol: :lol:

sabine
Geografisk sted: roskilde

spændene

Indlæg af sabine » 23/8/2012 kl. 16:18

lyder spændene,, er også med på den hvis det kan passe ind i min tidsplaner,,,, man lære jo så længe man lever

Besvar