Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Udsalg hos Jydsk Orchide Import på søndag.

Kender du til et orkide relateret arrangement så skriv om det her, så kan det jo være at andre bliver inspirerede til at deltage.
Besvar
Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Udsalg hos Jydsk Orchide Import på søndag.

Indlæg af Egon K P » 3/9/2014 kl. 12:50

Arne og Laila holder udsalg på søndag d. 7. september, dem der var forbi sidste år, har vist ikke fortrudt det! Store planter til i forvejen små priser, på søndag får de så et nyk nedad.

Adressen er Århusvej 36, 8382 Hinnerup. Kommer man fra Aarhus-siden, ligger de på venstre side af vejen lige før Hinnerup by begynder. Måske ses vi derude! :wink:
Senest rettet af Egon K P 9/9/2014 kl. 16:52, rettet i alt 1 gang.
Mvh Egon

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Re: Udsalg hos Jydsk Orchide Import på søndag.

Indlæg af Karen » 4/9/2014 kl. 00:22

Fristende, men der er lidt langt og tror mine gæster vil opdage hvis jeg forsvinder.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 4/9/2014 kl. 00:40

Du tager da bare gæsterne med, Karen! :lol:
Mvh Egon

Karen
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Karen » 4/9/2014 kl. 10:10

14 spinderske med til Jylland, tror jeg skal lokke med mere end orkideer. Men du skal vel afsted? Det har jo også spændende småting som du sikkert lige kan knibe ind.

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 5/9/2014 kl. 12:00

Måske I kan få en aftale med en jydsk fåreavler, så kan I se, hvor jeres "spinderier" stammer fra, Karen.

Jeg var en smut forbi Arne og Laila i går, nu kunne min beskrivelse oppe foroven jo se ud til, at de mest har Pleurothallis, dem har de også.

Der er snesevis af arter og hybrider i Cattleya'er, masser af forskellige Paphiopedilum, meget store planter samt mindre i Dendrobier, Miltoniaer, mon ikke det var store skrumler af Lycaster, der stod omkring en meget stor og storblomstret Ansellia africana med mange skafter, både udsprungne og på knopstadiet. Bulbophyllum i mængder, Bulb. eberhardtii, (longiflorum) med 10-15 skud, for samme pris, som de sælges til på ebay med 2-3 skud. Restrepiaer med 25-50 blade, til samme priser som en 4-5 blads plante på ebay. Dendrocillum igen kæmpeplanter, og meget, meget mere.

Måske lidt dumt, men der kom 15 planter med hjem i går. Med deres lave normalpriser ville jeg ikke risikere, de forsvandt for næsen af mig på søndag. Der var endelig kommet få delestykker af Maxillaria valenzuelana, en spøjs fætter, der hænger nedad i naturen.

Billede

Nu har den fået navnet Heterotaxis valenzuelana, ligner jo heller ikke en Maxillaria på bladene, og har heller ikke pseudobulber. Får små gule blomster, der maser sig frem i bladhjørneren af de gamle blade.

De sælger mange af deres gamle udstillingsplanter på søndag, her kom en bette Pleurothallis fastidiosa med mig hjem i går.

Billede

Lidt klipning med en saks på bladspidserne, og den er medaljeklar til næste blomstring.

2 Coelogyne sp'er og samme antal ukendte Bulbophyllum kom også med hjem, en ren slikbutik i mine øjne!
Mvh Egon

Karen
Moderator
Kontakt:

Indlæg af Karen » 6/9/2014 kl. 07:31

Uha, det var en stor plante og pleurothallis burde hurtigt få sat mange nye blade så det ligner et godt køb.

Om ikke andet kun du jo dele den i 100 planter og sælge på ebay, har ikke rigtig set på orkideer på ebay i lang tid, men lyder som om folk sælger delstykker i stor stil, og en etableret plante er bare en helt anden historie.

Faktisk lang tid siden jeg har været på besøg hos jysk, så kunne godt fristes, men som et yderligere modargument er jeg billøs denne weekend, manden og knægten er på vandretur i Sverige.

Brugeravatar
Egon K P

Indlæg af Egon K P » 6/9/2014 kl. 12:01

Jeg er et underligt menneske, jeg deler helst ikke i planterne, og slet ikke i store skrumler. Det ville være synd og skam.

Hvad skulle problemet være med bilen, de kan da bare vandre til Sverige, så er de varme i bentøjet, når de når frem! :lol:

Men, JOI er jo ikke længere væk end en aftale, fylder man bilen, er der jo mange.....orkideer til at dele broafgiften! 8)
Mvh Egon

Besvar