Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

præsentation

Hvad dyrker du, hvor og hvordan? Her kan du også blot fortælle generelt om dig selv og dine interesser.
Besvar
louise vig
Geografisk sted: kgs lyngby
Kontakt:

præsentation

Indlæg af louise vig » 16/2/2010 kl. 18:16

Jeg har haft phalanopsis i flere år. Jeg fandt forummet her en dag, hvor jeg googlede "orkideer" - og finder det helt forrygende interessant.
Jeg var en tur i Fredensborg i Orkidehuset og kom hjem med en Phafiopedilum harlequin og en Phafiopedilum ang thon - og fandt ud af, at der ugen efter var kursus i omplantning. Det var jeg på og nød hver minut af Mariannes undervisning. Drog hjem med en duftende Zygopethalium hybrid. Jeg har også været et smut i Aldershvile Planteskole hvor to afblomstrede orkideer fristede, Der var kun skilte på at det var hhvis en duftende orkide og en dendrobium, men efter have læst alle indlæggene her i forummet, tror jeg, det er en Oncidium og en Dendrobium nobile - men det viser sig vel bedre, hvis jeg kan få blomster på dem igen.
Til statistikken kan jeg oplyse at jeg er hunde-menneske. Jeg er passioneret udstiller og opdrætter af dværgschnauzere. De kan beundres på min hjemmeside: www.sourcils.dk
Jeg har allerede fået gode keiki råd herfra. Min keiki er nu plantet og har fået eget drivhus isf en plastikpose.
Vedhæftede filer
pinkdrivhus.JPG
Drivhus til keiki
pinkdrivhus.JPG (25.57 KiB) Vist 3353 gange

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 16/2/2010 kl. 18:22

Velkommen til sikke da et sødt lille drivhus.
Ja man bliver grebet det kan jeg høre at du også er held og lykke :)

kennethjohannsen

Indlæg af kennethjohannsen » 16/2/2010 kl. 20:17

hehe sikke da et fint lille drivhus ;)

Og en angthong :) Det er da vidst en naturlig hybrid mellem to af de små paph'er.. :D

elisabethen
Geografisk sted: Taastrup, Storkøbenhavn
Kontakt:

Indlæg af elisabethen » 17/2/2010 kl. 00:05

Hehe... Kan afsløre, at du ikke er den eneste orkidénørd, der også er hundenørd :)

Er selv pjattet med hund, og er også blevet sparket ud i udstillingsverdenen i forbindelse med vores 1½ år gamle beagle ... Og ved, at der også er mindst en bruger mere her på siden, der deler den interesse :)

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 17/2/2010 kl. 00:10

Ja, jeg tror det er forummets mindste drivhus :lol:
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Brugeravatar
Ellen
Geografisk sted: Skive

Indlæg af Ellen » 18/2/2010 kl. 12:08

Dværgschnauzer, hov, det kan vi lide. Jeg har selv 3 s/s..

Velkommen til Louise

Besvar