Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Hei fra Nord-Norge :)

Hvad dyrker du, hvor og hvordan? Her kan du også blot fortælle generelt om dig selv og dine interesser.
Besvar
Kiwi

Hei fra Nord-Norge :)

Indlæg af Kiwi » 5/12/2011 kl. 15:03

Hei, alle sammen! :)
Jeg er altså en ung .. (nåja.. i alle fall ung til sinns.. :P ) dame fra Nord-Norge. Jeg har vært interessert i planter i "all" min tid, både de viltvoksende, hageplanter og ikke minst stueplanter.

Siden vi normalt sett har ca.6 mnd. med snødekket mark, så sier det seg selv, at en stor del av planteinteressen må få utløp, innendørs. :)

Og inne, der er det vel nærmest en jungel.. :D Jeg diskriminenerer ikke, så det meste av stueplanter interesserer meg. Problemet er jo at det er alt for få og små vinduer i huset mitt.. Nåja, når sannheten skal frem er det vel helt standard størrelse og antall vinduer men er man bitt av plantebasillen, så burde man jo helst bodd i et drivhus! :lol: Vinduer og benker/bord er dekket av planter. Fordelen er, at ingen ser om vinduene trenger å pusses og matleging må holdes på et helt enkelt nivå, siden det knapt finnes ledig plass, på noen benker.. :oops:

Ikke alt er like vellykket dog, enkelte vintere kan kulden være langvarig og det tilsier jo desto hardere fyring. Noe som jo gjerne medfører tørr luft, uansett tiltak..

En annen utfordring er jo lyset eller rettere sagt, mangelen på lys, vinterstid. Jeg har ennå ikke kommet meg så langt at jeg har innstallert plantelys, det hadde nok vært en fordel men de er jo ikke akkurat så dekorative..
Jeg er veldig glad for å ha funnet dette forumet, som både er informativt og hyggelig, så langt jeg har kunnet se. :) "Ulempen" med flittig forumslesning er jo at man har lett for å bli hysterisk.. Det man før antok var ufarlig skader på blader, blir nå studert med lupe.. "Kan det være sopp eller virus, mon tro?" :shock:

Jeg har ca.40 orkideer, med hovedvekt på Phalaenopsis. Det er få blomsterbutikker her og de fleste av plantene mine kommer fra dagligvarehandelen. Ja, jeg var og handlet i dag, og tror dere ikke de hadde tre nesten avblomstrede Phal'er til bare 19,90 pr.stk.. Jeg behøver vel ikke fortelle hvor de bor hen nå..

Ja, jeg kunne jo fortsatt i det uendelige her men jeg bør vel begrense meg, så det ikke blir for langt og kjedelig.. :roll:

Ha en fin dag, alle sammen! :)

lilian
Geografisk sted: Haderslev
Kontakt:

Indlæg af lilian » 5/12/2011 kl. 15:46

velkommen til - her er godt at være blandt så mange orkidenørder...

Brugeravatar
sirdann
Geografisk sted: Storkøbenhavn.

Indlæg af sirdann » 5/12/2011 kl. 15:52

Hej Kiwi.

Velkommen til :wink: . Flere af mine orkideer kommer også fra dagligvarehandelen, og de er ligeså flotte som alle andre. Og plads til sine orkideer, har man aldrig nok af.

med venlig hilsen

Dann
mvh. sirdann - 42 år m./Phalaenopsis.
Interesser: Tarzan (kat),
Orkideer (*Orkidé freek*) 21 stk.,
Favorit orkide.: Phalaenopsis,
Film, Lystfiskeri & Naturen.
Største ønske: At bo i Jylland.

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 5/12/2011 kl. 16:07

Hej Kiwi
En stor velkommen til dig fra mig dejligt at se vores nordiske vender her på forum :)

Brugeravatar
helleasc
Geografisk sted: Veddinge Bakker, Vestsjælland

Indlæg af helleasc » 5/12/2011 kl. 17:07

Hej Kiwi. Dejligt at høre fra 'hjemlandet' :wink: (min mor var norsk, så jeg er -næsten - også norsk) Det er fint med orkideer fra supermarkedet, de kan give mange glæder. Held og lykke med det hele.
Der ku' nok godt klemmes én mere ind :)

Facebookgruppe: https://www.facebook.com/groups/orkidesjov/

Kiwi

Indlæg af Kiwi » 6/12/2011 kl. 00:17

Takk for hyggelig velkomst! :) Det er dejligt at være i Danmark, selv om det er "bare" på forum. :D

monicakasandra
Geografisk sted: Rødovre
Kontakt:

Indlæg af monicakasandra » 6/12/2011 kl. 07:02

Velkommen til, dejligt at se nye på dette dejlige forum

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 10/12/2011 kl. 09:56

Hej og velkommen til, Kiwi :D

Det var en dejlig og livlig fortælling om din interesse for planter og orkidéer.
Jeg håber vi kan give dig lidt lys og varme herinde, når du må leve med så lange vintre :D

Der er skrevet en del om kunstlys herinde, så det er bare at søge løs og så læse en del :wink:
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Kiwi

Indlæg af Kiwi » 21/12/2011 kl. 13:17

Takk for hyggelig velkomst, monicakasandra og SirLoneWolf! :)

Brugeravatar
Sus
Geografisk sted: Holbæk
Kontakt:

Indlæg af Sus » 22/12/2011 kl. 22:37

Hej Kiwi Stort velkommenherfra

Tykt at du sidder helt oppe i nord-norge og skriver til det ultimative fedeste hygligste orkideforum i norden.

Jeg kender de problemer når man er nød til at skruge op for varmen i særdeleshed brændeovn der giver ond ond strålevarme og dermed kan udtørre en orkide på 24 timer. Problemløsning : brug flotte dekorative altankasser uden drænhuller fyld 1 cm lega i bunden og lad vandet dryppe af ned i disse altså når du vander så hiver du din plante op af vandet og sætter den direkte ned på sin plads i altankassen så render vandet af og lægger sig i legaen. Jeg havde før jeg fik drivhus "opfundet" denne metode til indenddørsbrug da jeg også havde knastør luft og høj varme mine planter døde på stribe især når jeg brugte gødning i mit tø-sne vand Lamper kan også gøres smukke selv om de er lavet til planter...det er kun fantasien der sætter grænser hvis du bruger lav energi eller LED lys :)

Man kan skærme med smukt stof som man dekorerer efter hvad helligdage man er i :) Altså gardinstof der kan tåle let varme og har blondehuller :) Så kan der hænges julemænd og julekugler i hullerne i dec. og kyllinger og æg til april :) fejre man Halloween er en ekstra lyskæde med græskar hoveder fin dekoration til en plantelampe :wink:

I det daglige kan man bruge forskellige primsmar vedhæng (du ved de der falske krystaller man kan købe i enten glas eller plast det er fint :) )

Håber at se masser af indlæg fra dig og tro mig jeg ved hvordan det er at være orkidiot med brændeovn, tør luft og strålevarme skiftende temperature osv.

Julehilsner herfra
MVH Sus
APK (AnonymePhalomanersKlub)
Der er altid plads til en til :D

Kiwi

Indlæg af Kiwi » 24/12/2011 kl. 18:51

Takk for mange gode tips, Sus! :)
Jeg har etterhvert kommet til at jeg må skaffe meg ekstrabelysning, jeg tror nok at jeg vil få meget større glede av ikke bare orkideene men også de andre plantene, med tillegsbelysning. Jeg hadde en liten opptelling her om dagen og kom til at jeg ikke hadde langt unna 200 potteplanter.. :D

En riktig god jul til deg også Sus! :)

Besvar