Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Hej fra østjydske :)

Hvad dyrker du, hvor og hvordan? Her kan du også blot fortælle generelt om dig selv og dine interesser.
Besvar
Karinaf
Geografisk sted: Mejlby - Randers

Hej fra østjydske :)

Indlæg af Karinaf » 22/2/2012 kl. 10:03

Nu har jeg efterhånden læst med herinde i et stykke tid, så tænkte at det var på tide at jeg fik tilmeldt mig som bruger - hermed gjort :)

Jeg hedder Karina og 33 år. Jeg bor i østjylland.

Mit "orkideholde" er pt meget beskedent, da jeg kun har et enkelt rum i huset, hvor jeg kan ha mine blomster stående. Et rum hvor kravet til lys kan imødekommes, SAMMENTIDIG med at mine blomster ikke står lige skudlinien for 2 glade børn og 2 glade hunde. Vi har dog planer om en lille udestue og det ville jo være dejligt for både folk, dyr og blomster :)

Jeg startede som de fleste med Phalaenopsis og har efterhånden haft dem i en del år. Efterhånden er der så kommet lidt flere til bl.a. et par cattleya, et par dendrobium, nogle zygopetalum og et par stykker jeg ærlig talt ikke aner, hvad er ;) Sidste ankomne er en Vanda, som jeg nu håber og ber til, at jeg kan holde liv i.

Alle er hybrider og næste alle unavngivne. Det bliver det næste der kommer til at ske herhjemme. At det kommer lidt mere fokus på de navngivne orkideer :)

Brugeravatar
helleasc
Geografisk sted: Veddinge Bakker, Vestsjælland

Indlæg af helleasc » 22/2/2012 kl. 12:12

Velkommen til Karina. Det var da godt, du endelig fik meldt dig ind. Det er så meget mere givende at kunne give sit besyv med i de mange debatter.

Det lyder da som om, du har nogle dejlige orkideer, så prøv bare med et par af de knap så komplicerede arter. Der er mange, som ikke kræver den store maskinmestereksamen, og som alligevel er smukke og spændende.

Mange hilsner

Helle
Der ku' nok godt klemmes én mere ind :)

Facebookgruppe: https://www.facebook.com/groups/orkidesjov/

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 22/2/2012 kl. 12:21

Nu er du jo fra min "hjemegn", Østjylland, så du får lige endnu et velkommen til forumet her! :wink:

Om man "kun" har Phalaenopsis, eller mange andre, er jo i princippet "ligegyldigt", bare man holder af de planter, man har, men, ligesom dig skal de fleste lige prøve noget nyt på et tidspunkt, og, så går der ikke lang tid, før vindueskarmene, de nyopsatte hylder, nyindkøbte småborde mm. alle bliver for små, så, en udestue vil da være en god ting.

Der bor en her fra forumet et par stenkast fra dig, som bruger sit drivhus helårs til tropiske planter, med den vinterdækning, hun har, så er det ikke meget, hendes små radiatorer kører denne vinter, lyset varmer det stort set op, og isoleringen holder så meget på varmen, at hun uden de store tilskud kan klare sig gennem natten, og stadigvæk honorere de tropiske planters behov. Så, det er jo også en mulighed. :wink:

Når du nu kommer ud til Jydsk Orchide Import, så har du alle muligheder for at få nye navngivne planter med hjem, som også kan trives i dine vindueskarme, så, det er da en god fremtidig leverandør, du har så tæt på! :P
Mvh Egon

Karinaf

Indlæg af Karinaf » 22/2/2012 kl. 19:57

Tusind tak for velkomsten :)

Helle - er der nogen du kan anbefale?

Egon - jeg kunne ikke lade være med at grine, da jeg læste dit indlæg. Jeg har nemlig allerede taget et af børnenes aflagte borde i brug og arbejder pt på en reol på hjul, så jeg kan få plads til flere orkideer :lol:
Så ja de breder sig og eneste vej frem er vist mere plads.

Jeg tror, at jeg har hørt fra det medlem du skriver om og jeg glæder mig allerede til at besøge hende og se hendes drivhus :)

Brugeravatar
helleasc
Geografisk sted: Veddinge Bakker, Vestsjælland

Indlæg af helleasc » 22/2/2012 kl. 23:52

Der er da en del, jeg kunne anbefale, for mulighederne er nærmest uendelige. Men det ville være udfra min egen smag. Og du kan måske bedre lide helt andre typer.

Jeg kan kun anbefale dig at tage med til en orkidé-udstilling, eller kig indenfor i drivhuset hos forskellige orkidedyrkere, kig på planterne og find ud af, hvilke planter, der taler til dig. Spørg bare løs om dem, - vi orkidioter elsker at fortælle om vores puslinge :D
Og tag så hjem og find ud af, om du kan give dem nogenlunde den pleje, de har brug for.
Men pas på :!: :!: :P Når du først går i gang, griber det let om sig :wink: :lol:
Der ku' nok godt klemmes én mere ind :)

Facebookgruppe: https://www.facebook.com/groups/orkidesjov/

ole lukøje
Geografisk sted: djursland

velkommen

Indlæg af ole lukøje » 24/2/2012 kl. 18:06

hej og velkommen

godt at se nogle flere østjyder herinde :lol: jeg er selv fra ebeltoft og kommer jævnligt i randers, fordi jeg møder op på psykaitrisk afdeling hos min læge i opus, men jeg ved at jeres blomsterhandlere har nogle fine og "sjældnere" orkideer, som man ikke normalt ser i supermarkederne osv.

den der ligger omme dag ved krydset, når man kommer op mod hospitalet, har jeg selv brugt adskellige 100kr sedler, når jeg har været i byen. sidst fanddt jeg en fed phaphiopedilum til 200kr med en kæmpe stor blomst, et af mine bedre fund, i en blomsterhandel.

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 24/2/2012 kl. 19:24

Hejsa også velkommen fra mig i det midtjydske :lol: dejligt med nogle jyder :) og vi er jo ikke et hak bedre en dem ovre på den anden side af vandene :roll: .
Skulde du komme på disse kanter så er du velkommen til at se min lille bix jeg har også noget forskelligt at byde på :wink:

Karinaf

Indlæg af Karinaf » 24/2/2012 kl. 22:22

Tak for velkomsterne :)

Jeg er lige hjemvendt fra et hyggeligt besøg hos en af denne gruppe medlemmer. Super inspirerende og jeg er glad og en anelse tung i hovedet :lol: Der skal soves lidt på de mange indtryk. Men jeg er helt sikkert blevet klogere og har fået åbnet øjnene for en ny del af orkideverdenen :) Tror måske liiige at jeg skal bruge lidt penge her en af dagene på lidt nye blomster ;)

Karinaf

Indlæg af Karinaf » 24/2/2012 kl. 22:25

"Ole lukøje" - mener du Tårnly eller ligger der en blomsterhandler jeg ikke kender.. :)

ole lukøje
Geografisk sted: djursland

Indlæg af ole lukøje » 24/2/2012 kl. 22:50

uhha, det ved jeg godt nok ikke, jeg kanikke huske noget navn, men begge steder jeg var, var der rimeligt udvalg, den ene var lidt mere dyr end den anden.

den jeg tænker på, lå på samme side som stenhuggeren længere ude(højresidemenlige over krydset), væk fra hospitalet, når man kommer nede fra rundkørslen og midtbyen.

Besvar