Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Hej allesammen :)

Hvad dyrker du, hvor og hvordan? Her kan du også blot fortælle generelt om dig selv og dine interesser.
Besvar
Mariaa

Hej allesammen :)

Indlæg af Mariaa » 7/4/2013 kl. 10:54

Hejsa :D
Ja, jeg er ny her på forummet. jeg har været medlem i et stykke tid men aldrig brugt min bruger. (Så kan jeg da stadig tillade mig at sige at jeg er ny :P )
Jeg elsker simpelthen orkideer, men har desværre aldrig rigtig kunne få liv i nogen :(
Jeg har haft en del efterhånden men ingen har rigtig kunne overleve.
Men når jeg læser herinde om jeres orkideer osv. ja så går jeg og drømmer om at det var mig! :P

Derfor tænkte jeg så at jeg skulle prøve igen! Så i torsdags tog jeg til ikea og købte mig en smuk phalanopsis hybrid. Jeg kiggede lidt på de andre hybrider (med navne) men tænkte at det var smart at starte med denne.

Nu HÅBER jeg virkelig at jeg holde den i live! Så kan jeg jo belønne mig selv med flere :lol:

Men ja.. Som sagt så elsker jeg orkideer, jeg nyder at læse og lære om de forskellige og jeg ser frem til at jeg om ikke så længe er så god til at holde liv i dem at jeg kan få nogle flere, og måske nogle mere specielle. :D
Kan man sige at det er en hobby selvom kun ejer en? :lol:

Udover min store interesse for orkideer har jeg undulater som jeg også går meget op i :)

Det var lidt om mig :wink:

Brugeravatar
sirdann
Geografisk sted: Storkøbenhavn.

Indlæg af sirdann » 7/4/2013 kl. 11:11

Hej Mariaa.

Velkommen til Dansk Orkideforum.

Man kan sagtens sige at det er en hobby, selvom man kun har en orkide :wink: .
Phalaenopsis orkideer er de nemmeste & smukkeste, efter min mening.
Held & lykke med den, og de andre der helt sikkert kommer til.

mvh. sirdann
mvh. sirdann - 42 år m./Phalaenopsis.
Interesser: Tarzan (kat),
Orkideer (*Orkidé freek*) 21 stk.,
Favorit orkide.: Phalaenopsis,
Film, Lystfiskeri & Naturen.
Største ønske: At bo i Jylland.

Mariaa

Indlæg af Mariaa » 7/4/2013 kl. 12:20

Tusind tak Sirdann! :)

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 7/4/2013 kl. 17:32

Hej Mariaa
også et velkommen fra mig .
ja det er en dejlig hobby du har slået dig ind på og tro mig det bliver til mange flere :lol:
Held og lykke

Mariaa

Indlæg af Mariaa » 7/4/2013 kl. 18:20

Tak :)
Ja det er en spændende og hyggelig hobby. :D
Dog bor vi en lejlighed, hvor der ikke er meget plads til orkideerne. Især fordi jeg har undulater, der er ude af buret hele dagen, så i stuen må der ikke stå mange (det er giftigt for dem). Men jeg skal da nok få presset nogle ind i mit lille værelse :P
Hvor har i jeres stående? :)

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 7/4/2013 kl. 18:54

Over det hele :lol: :lol: og det er ikke engang løgn ovenpå i værelser på kontor i soveværelse og i stue og jo selvfølgelig også i badeværelset :lol:

Mariaa

Indlæg af Mariaa » 7/4/2013 kl. 20:01

Uuh, det lyder som et spændende hjem med meget at nusse om over det hele :lol:

Det er bare det med at de også skal have lys så det er ikke nemt at placere dem alle steder.
Hilsen Maria. :)

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 7/4/2013 kl. 22:44

Velkommen til Mariaa.

Ud over lys, så skal netop Phalaenopsis jo også have en pæn portion varme, helst ikke under 18° C, der er tit koldere i vindueskarmene, kunne det være grunden til, at dine orkideer ikke har villet trives indtil nu?
Mvh Egon

Mariaa

Indlæg af Mariaa » 8/4/2013 kl. 07:53

Tak for velkomsten :)
Se det kunne jo sagtens være!
For der er altid så forfærdeligt koldt ved min vindueskarm.
Det er desværre så også der jeg har stillet min nye orkide... :roll:

Så ved jeg altså ikke helt hvor jeg kunne stille den..? Jeg troede at de SKULLE stå ved vinduet så de kunne få lys..
Vi har en meget meget lys stue da vi har massere af store vinduer der får lyset ind. Må den så stilles et andet sted i stuen? Lidt længere væk fra vinduet måske?

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 8/4/2013 kl. 09:01

Den må ikke stå i fuld sol i syd eller vestvinduer, solens stråler kan få temperaturen til at stige inde i bladet til over 50° C, det tåler de ikke.

En kold vindueskarm vil slå den ihjel, så, der er jo ikke noget forgjort ved, at sætte den lyst inde i stuen, væk fra vinduerne. Og, er det en lys stue, så går det sikkert fint nok, indtil undulaterne får smag på blomsterne. Så kan du "kun" vise frynsede Phalaenopsis-billeder fremover til os. :lol:

Dendrobium nobile-hybriderne tåler de koldere temperaturer i vindueskarmene, ligeledes Cymbidium-hybriderne, måske du også skulle forsøge dig med dem.
Mvh Egon

Mariaa

Indlæg af Mariaa » 8/4/2013 kl. 13:59

Tusind tak for dit meget hjælpsomme svar!
Ja det er ikke så godt hvis undulaterne får fat i den :lol:
Heldigvis står den et sted de ikke rigtig tør være. :D

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 11/4/2013 kl. 09:53

Hej Mariaa

Velkommen til og godt at se at du allerede har fået et par tips til få mere held med orkideerne.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Mariaa

Indlæg af Mariaa » 11/4/2013 kl. 12:55

Tak Karen :D

Besvar