Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Vedligeholder gerne de orkidéer, jeg har

Hvad dyrker du, hvor og hvordan? Her kan du også blot fortælle generelt om dig selv og dine interesser.
Besvar
Botarax

Vedligeholder gerne de orkidéer, jeg har

Indlæg af Botarax » 30/7/2013 kl. 11:17

Jeg er ny her. Mit hovedformål er at få løst nogle af de vanskeligheder, jeg har med at få nogle af mine stueorkidéer til at trives. Jeg trækker meget gerne på den viden, som folk med orkidémuld under neglene har.

Jeg kender en del til de vilde danske orkidéarter, også floraen generelt, men kun ganske lidt til de planteskoleplanter og potteplanter, som "der er penge i").

Min ældste orkidé er en hvidblomstret Phalaenopsis, som jeg har holdt liv i siden 1999, og som i dag blomstrer med 23 blomster (og flere på vej), så det er ikke så meget på grund af den, men mere planter fra andre orkidéslægter, som skranter, ligesom nogle tilsyneladende svagere forædlinger af Phal.

Problemerne hører jo ikke hjemme her under introduktionen, - nu vil jeg foreløbig se, hvordan det her fungerer. Jeg må jo også lære mig at lægge fotos ind på denne hjemmeside.

Hilsen til alle !

Hans Jørgen Staugaard
Geografisk sted: Rødovre

Re: Vedligeholder gerne de orkidéer, jeg har

Indlæg af Hans Jørgen Staugaard » 30/7/2013 kl. 23:30

Velkommen til, så må vi se om vi så også kan hjælpe dig.
Heldigvis er der en del erfarne orkide dyrkere herinde, så mon ikke det går.
Hans J.
Rødovre

Besvar