Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Ny fyr i orkide verdenen

Hvad dyrker du, hvor og hvordan? Her kan du også blot fortælle generelt om dig selv og dine interesser.
Besvar
Hexia

Ny fyr i orkide verdenen

Indlæg af Hexia » 10/10/2013 kl. 11:41

Halløj i forummet

Ja så giver jeg mig også i kast med orkideer og hvorfor så det, kan man spørge om?
jo skulle passe x-kærestens orkideer (Phalaenopsis) da hun var ude og rejse nogle uger og med min viden om blomster, (eller mangel på samme), 10 tommelfingre og en evne til at tage livet af selv kaktusser så vandede jeg lystigt hendes orkideer hver dag i et par uger (det var jo varmt og sommer). Hun blev mildest talt ikke så glad da hun kom hjem !!
Det tog lidt tid og kunstigt åndedræt for at redde dem... ps de overlevede alle sammen og er nu 1½ år efter sprængfyldte med knopper.. Pyha...

Det skulle være løgn så begyndt at læse lidt om forskellige orkideer og har i dag 33 orkideer sammen med min mor: Dendrobium Nobile star class og Berry Oda, Ludisia discolor, Cattleya-et-eller-andet. og mange Phalaenopsis hybrider :)

Det var lidt om hvorfor:)
men er en fyr på 32, uddannet laborant, bor i Hjallerup i nordjylland pt.

Har brugt dette forum for at få lidt viden og mente nu det var på tide at tilmelde mig :)

Mvh Jesper

Brugeravatar
coz2001
Geografisk sted: Espergærde

Re: Ny fyr i orkide verdenen

Indlæg af coz2001 » 10/10/2013 kl. 21:17

Velkommen til Jesper i denne spændende verden, godt og høre de alle klarede dit vandings orgie :lol:
Mvh
Christian

Brugeravatar
SirLonewolf
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Indlæg af SirLonewolf » 10/10/2013 kl. 22:31

Velkommen til.

Det var godt i nåede at redde hendes orkidéer :wink:
Hvis du har spørgsmål. så kommer du bare med dem....og husk, der findes ikke dumme spørgsmål
Mvh
.::. Jimmy "SirLonewolf" .::. Orkidé-entusiast .::.

Min orkidé-dagbog: http://orkidedagbog.ribi.dk

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Indlæg af Egon K P » 11/10/2013 kl. 00:32

Også velkommen til fra mig!

Sikke noget, ekskæresten fik dig rodet ind i! :lol:

Nogle gode planter, I har, dig og din mor, nu har du vel husket at fortælle hende, hvor tit de skal vandes! :wink:
Mvh Egon

Hexia

Indlæg af Hexia » 12/10/2013 kl. 12:44

Mange tak for velkomsten :) er stadig ny i det med orkideer men læser da på livet løs om dem for der er da en del forskel fra de forskellige arter:) men der er blevet sat faste vandingsdage af:) og ellers går vi og holder øje med dem:)

Irmaline
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Indlæg af Irmaline » 12/10/2013 kl. 14:00

Også velkommen fra mig du har virkelig ramt en hobby som kan tage pusten fra enhver held og lykke :lol:

Besvar