Boardet er indtil videre lukket for tilgang af nye brugere.

Vi har i det seneste årstid haft problemer med, at rigtig mange fordækte personer opretter falske profiler på boardet og bruger det til spam eller linker til sider med mistænkeligt indhold. Vi bruger rigtig meget tid på at forhindre dette og på at rydde op efter disse personer.

Trafikken på boardet og antallet af nye 'reelle' brugere er faldet drastisk de seneste år og står ikke mål med ovennævnte indsats. Derfor har vi besluttet at lukke for tilgangen af nye brugere mens vi tænker over, hvordan vi løser problemet på en overkommelig måde. Eksisterende brugere kan fortsat logge på og bruge boardet som sædvanligt.

Egon & Henrik

Hejsa :)

Hvad dyrker du, hvor og hvordan? Her kan du også blot fortælle generelt om dig selv og dine interesser.
Besvar
AliceHS

Hejsa :)

Indlæg af AliceHS » 12/10/2014 kl. 19:02

Jeg er en kvinde, som er vokset op på landet med både dyr og blomster omkring mig :)
Min mor er uddannet væksthusgartner og har en stor pasion inden for roser. Mig der imod :) Jeg har en lille mani med at samle Orkideer :P
Pt. bor der 5 dværghovedet Orkideer og 1 mini Orkide hos mig, hvor at 2 af dværghovederne stadig står i blomst og resten er pt. i hvile perioden :) Den ældste er ca. 1½-2 år gammel og har blomstret 3 gange i alt (inkl. de blomster den havde da jeg fik den).
Én fældes ting - de står alle sammen med vandkugler i skjulerne eller vaserne, også selv om de står i deres egen barkfyldte potter..
Mini Orkideen har jeg eksperimenteret med, ved at fjerne det garn-lignende-fyld som sad ved den imens den var i blomst og sætte den direkte i vandkuglerne og det går ind til videre meget godt (så vidt jeg ved)
Det eneste gødning jeg giver dem, er en gang akvarie vand :)

Brugeravatar
Egon K P
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Hejsa :)

Indlæg af Egon K P » 13/10/2014 kl. 02:57

Velkommen til Alice.

Jeg formoder, det er Phalaenopsis, du dyrker!

Der er tidligere nogle herinde, der har leget med vandkugler, det var vist ikke den helt store succes. Men det der fungerer for den ene, behøver jo ikke fungere for alle andre, så måske det går for dig i længden!

Du får ikke problemer med alger fra akvarievandet, nu du har vandkugler?
Mvh Egon

AliceHS

Indlæg af AliceHS » 13/10/2014 kl. 18:25

Enlig ikke, og i såfald at der kommer lidt - så plejer jeg at nuller det af :)
Når jeg giver en sjat akvarievand, så plejer jeg at hælde det i fra oven af..

Karen
Moderator
Geografisk sted: Slangerup
Kontakt:

Indlæg af Karen » 16/10/2014 kl. 14:27

Der er mange måder at dyrke orkideer på, det er vigtigt at lade sig inspirere til hvordan man kan løse de udfordringer man står overfor, og der der kugler er måske rigtig gode hvis man slås lidt med luftfugtigheden.

Personligt vil jeg nok få lidt svært ved at montere orkideer på dem og kan nu så godt li det naturlig udssende af natur materialer.

Spændende hvordan vinteren forløber, meld endelig tilbage, for vinteren er typisk der som adskiller det der virker fra det der ikke virker. Heldigvis er phalaenopsis hybrider en taknemmelig størrelse. Men alle orkideer er lette at dyrke, hvis forholdene ellers er rigtige.
mvh/ Karen ~ orkidevinduet.dk

Besvar